Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

dubletter i icloud


davzan

Rekommendera Poster

hej varför har jag dubletter i icloud och i min kontaktlista i mobilen? fins det något smidigt sätt att fixa detta värkar som om icloud har hämtat contakter från 2 ställen

hadde varit toppen at få detta fixat snarast efter som en 4s snart landar i mitt hem och den vill man ju holla ren och fin:)

mvh david

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I telefonen har du två listor, en som heter "På min iPhone" och en som heter din e-postadress i iCloud.

Ofta visar man båda listorna och finns det dubletter så visas de ju...

Välj då att visa enbart den ena listan.

 

Adressboken på Macen har också två listor, en lokal och en på iCloud.

Om du bara vill använda kontakterna på iCloud behöver du inte ha kontakter i de lokala adressböckerna så de kan du ta bort.

 

Om du synkar kontakter mellan iPhone och Mac med iTunes, så blir det dubletter, slå av denna sync när du ska använda iCloud. Du ska bara använda synken i iTunes för kontakter om du inte använder iCloud. Kör man båda samtidigt blir det dubletter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej!

 

Jag har samma problem som trådskaparen med dubbla kontakter i Adressbok, detta sedan jag drog igång iCloud.

I inställningar på Adressbok syns följande två konton: iCloud och På min Mac, Lokal.

Tänkte ta bort den lokala adressboken och bara köra iCloud men jag lyckas inte ta bort den. Tips på hur jag ska göra?

 

Tacksam för svar!

 

/JP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har samma problem som trådskaparen med dubbla kontakter i Adressbok, detta sedan jag drog igång iCloud.

I inställningar på Adressbok syns följande två konton: iCloud och På min Mac, Lokal.

Tänkte ta bort den lokala adressboken och bara köra iCloud men jag lyckas inte ta bort den. Tips på hur jag ska göra?

 

Tacksam för svar!

 

/JP

 

Samma problem här fast med PC. Vet inte hur jag får bort de lokala kontakterna och istället köra enbart mot iCloud. Tills vidare har jag stängt av iCloud kontaktsynk så jag slipper dubletter. Men jag vill ju ha allt på iCloud...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...