Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Övrigt" visar 6gb.


oscarlundgren

Rekommendera Poster

oscarlundgren

Hej,

 

Jag har en iPhone 4, uppdaterade till ios 5 för ett tag sedan, och nu visar "övrigt" posten 6gb upptaget utrymme.

Jag har försökt att lokalisera vad det är som tar upp denna plats, men utan att lyckas.

 

Någon som har någon aning?

 

Kan det ha med iCloud att göra?

 

Tacksam för svar.

 

Sjukt irriterande att ta bort all min musik och ändå ha mindre utrymme kvar än jag hade i ios4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oscarlundgren

ss1.png

 

Vi närmre eftertake får jag inte ens ihop ekvationen.

0,01 gb + 4,3gb +1,07gb, 6gb + 6,7 gb ledigt = 18,08gb

Men kapaciteten är på totalt 13,73. Jag kan inte heller installera ett program från appstore som är på 600mb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart likadant för mig. Syncade mot itunes med kabel och lät det tugga på så vart det återställt.

 

För mig var det dessutom så att all musik var borta först. Dock tog musiken upp utrymme, men den fanns inte och gick inte spela. Efter syncningen var musiken tillbaka och det gula övrigtfältet hade krymt rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Övrigt" används som en temporär lagringskälla i telefonen medan telefonen jobbar med materialet. När materialet är färdigjobbat och registreras som installerat så går det från övrigt och hamnar under de andra kategorierna istället. "Övrigt" används alltså som en tillfällig lagring medan telefonen installerar systemet och musik och appar och olika grejjer.

 

Musik, app.ar och allt material hamnar alltså under Övrigt först innan de har hunnit registreras under de andra kategorierna.

Normalt ska Övrigt sedan endast innehålla iOS-systemet med medföljande app:ar och ta upp +/- 0,5 Gb och absolut under 1Gb och inte mer än så.

 

Om du har en stor Övrigt så innebär det att uppgraderingen och återställningen inte har slutförts helt och hållet, utan har hängt sig på vägen av olika orsaker. Du behöver då göra om proceduren, så Återställ telefonen och låt den jobba igenom allt utan att röra den medan den jobbar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oscarlundgren

Tack snälla för svaren!

Testar nu, återkommer om det har hjälpt eller om problemet kvarstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oscarlundgren

Fungerade finfint! Tack snälla för hjälpen .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...