Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Allt music lägger sig som övrigt


Belfour1979

Rekommendera Poster

Hej,

 

Av någon anledning så har 60GB av min musik lagt som "övrigt", vilket betyder att jag inte når dem via ipod. Går jag in på iPod_Control/Musik så ligger all musik där. Jag har ny dator så jag har tyvärr inga kopior av mina låtar. Jag har lagt låtarna från ipod_control på hårddisken och försöker nu synca över dem. Men de lägger sig fortfarande under övrigt? Vad skall jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa ett program som iRip eller TouchCopy och för över från din iPod direkt in i iTunes istället för att hålla på och krångla med iPod_control-mappen som man helst inte skall röra. Men om du redan har synkat med iTunes så antar jag att det är tomt i din iPod.

 

Om det är köpt musik du har på din iPod, alltså köpt i iTunes, så får du upp frågan om "Överföra inköp" när du kopplar in den till iTunes (om du inte har valt att synka redan) och då får du över din musik den vägen - gäller dock inte för musik som man fått från andra håll än iTunes.

 

Enklast när man byter dator är att flytta över gamla iTunes-biblioteket till den nya datorn, alltså användare/musik/iTunes library-filen - kör över på ett USB-minne eller DVD eller extern hårddisk emellan (beroende på hur stort det är) eller nätverk, men då behöver du ju ha tillgång till den gamla datorn.

 

Och du har ingen säkerhetskopia, ingen Time Machine eller så av den gamla datorn?

 

Vad händer om du lägger över låtarna från mappen ipod-control till iTunes, alltså kopierar in dem i iTunes? Hamnar de i musik-biblioteket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du lägger över låtarna från mappen ipod-control till iTunes, alltså kopierar in dem i iTunes? Hamnar de i musik-biblioteket?

 

De hamnar på musik biblioteket i itunes men inget händer i iPoden. Allt blir övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om du formaterar om iPod och återställer den, och synkar sen igen. Vad händer då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...