Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min iPhone har dålig täckning, samt fått en spricka i glaset


Monsterida

Rekommendera Poster

Jag har problem med min iPhone!

Jag har dålig täckning och när folk ringer sägs telefonen vara avstängd fast den inte är det!

Jag har haft dålig täckning ett bra tag. Och min operatör sade att det skulle gå på garantin.

Men så berättade jag att jag fått, för kanske en vecka sen, en spricka i glaset och nu är det ett hål.

Då påstod han att garantin inte skulle gälla för problemet med täckningen p.g.a "hålet".

Jag vet själv att problemet inte uppstått p.g.a hålet i.o.m att det började låååångt före sprickan kom.

Är det någon som har erfarenhet av samma problem? Isåfall HJÄLP! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fram eller baksidan som har fått en spricka? Om det är baksidan så är det väldigt lätt att byta och du köper en ny original för ca 400kr. Fast vet i för sig inte säkert om de kan se om du har bytt och i så fall brutit mot garantin. De kanske kan se det på skruvarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

framsidan! jo han sa att om man bytte ut någon del på telefonen skulle garantin inte gälla.

Det trista var att han inte kunde svara på om det gällde eller inte och att skicka iväg telefonen för "granskning" kostade ca 400 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså garantin gäller ju för fabrikationsfel inte skador som har hänt på telefonen sedan den inhandlades.

Det är antagligen svårt för dig att bevisa att felet med täckningen fanns innan den fysiska skadan på telefonen...

Utan den fysiska skadan hade det varit ett solklart fall för garantin, men nu är det betydligt mer tveksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ett liknande problem. Jag nämnde det för reparatören när jag lämnade in telefonen för att byta rutan. De pillade fast någon kabel till antennen när glaset byttes och nu funkar allt som det skall. Ergo, berätta om problemet för den som du lämnar in telefonen till så kanske det kan lösa sig enkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...