Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4S med Tre


martin991

Rekommendera Poster

Jag förbokade en iPhone 4s med Tre och tänkte höra om ni andra som gjort det fått något mer besked? Jag startade en likadan tråd för iP4 när den kom och på förekommen anledning så är det bra om vi som postar anger lite info om när och hur vi bokade våra telefoner. På så sätt kan man få ett hum om hur Tre sköter sin förbokningslista m.m. Ni som var med förra svängen kommer säkerligen ihåg vilket strul det var.

 

  • Bokningssätt(Telefon/internet/butik etc:) - Bokat via Telefon
  • När - Lördag den 22:a okt, ca 18:30
  • Minne - 32GB
  • Färg - Vit
  • Övrig info - Jag frågade om de skulle få lika många av den vita som av den svarta och om det spelade någon roll vilken man valde ifall man ville ha den snabbt. Han sa att det inte spelade någon roll för att bägge släpps samtidigt denna gång. Han sa också att man skulle få leveransinformation så fort de vet något mer om den saken.

 

Hoppas alla får sin telefon snabbt och smidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Jag bokade min 16gb svart i Lördags också. Jag fick SMS igår vid 15.00 att den är utskickad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Bokningssätt: Telefon (Förlängde mitt abonnemang.)
  • När: Lördag ca. 18-19:00
  • Minne: 32 GB
  • Färg: Svart
  • Övrig Info: Tre har båda gångerna jag pratat med dem (Lördag och Tisdag.) inte kunnat säga ett knyst om leverans.

 

Men jag hoppas fortfarande att det fungerar lika smidigt som när jag fick min 3GS. Var bara att hämta ut på release-dagen. Men jag börjar tvivla på att det går så den här gången..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag, vit 65 gb, ännu inget svar om leverans. Ringde senast idag onsdag o kollade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag 15.30

svart 32gb

förlängde abb pott 499

mitt tre updaterat idag med ny tel och abb

sms från tre idag "tack för att du valt att förlänga ditt abb"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag 13:00

Vit 16 gb

Fick sms idag 11:09 samt uppdaterad "mitt3"

 

För övrigt min första iPhone......spännande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som tre lyckats denna gång. Jag fick också ett sms att mitt abonnemang ändrats och när jag kollar mitt tre så ser jag en iPhone 4S med IMEI-nummer och allt ;-) Verkar lovande!

 

Edit: Jag beställde i lördags, 18:30, vit 32Gb via telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte min idag i Nordstan, Göteborg. 3 har någon slags iPhone-vecka så de har slått upp en "monter" där inne med försäljare av vanligt slag. :-P

 

Bra priser känns det som. Försäljerskan jag handlade av hävdade att den svarta sålde bättre och det låter inte så otroligt. Då är frågan om tillgång/efterfrågan stämmer överens kring färgerna eller om de har räknat fel. Detta är ju svårt att uppskatta men det är klart om de har överskattat efterfrågan på den vita i förhållande till den svarta borde det gå snabbare att få en vit. Men de har nog från början räknat med att fler köper den svarta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu händer det grejjer.

 

Mitt3 är nu uppdaterat med en 4S med IMEI nummer etc. Men fortfarande inget sms från tre. Men då har man ju iaf en telefon säkrad. Frågan är när man har den bara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick sms 14:30 om abonemangsändringen. Beställde en vit 32Gb i lördags runt 17-tiden.Supporten står dock fast vid att dessa telefoner kommer till sverige på fredag. Är detta möjligt, då jag redan har ett IMEI-nr på min blivande telefon? Känns som att den informationen borde dyka upp när telefonen "scannats" och packats ner i någon lagerlokal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick sms 14:30 om abonemangsändringen. Beställde en vit 32Gb i lördags runt 17-tiden.Supporten står dock fast vid att dessa telefoner kommer till sverige på fredag. Är detta möjligt, då jag redan har ett IMEI-nr på min blivande telefon? Känns som att den informationen borde dyka upp när telefonen "scannats" och packats ner i någon lagerlokal.

 

Tror knappast att telefonerna kommer till Sverige på Fredag. Hur skall dem då hinna få ut dem till butikerna samma dag...

 

När jag beställde min 3GS förra gången så fanns telefonerna i Sverige när IMEI numret blev uppdaterat på Mitt3. Så jag gissar att de är samma nu och ligger på något lager någonstans och väntar.. Hoppas det iaf. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en Svart 16 gig i måndags vid 3 tiden och jag fick sms bekräftelse igår om att abonnemanget har ändrats och att dom tackade för att jag förlängde mitt abonnemang hos 3. Går jag in på "mitt 3" så har jag också IMEI nummer ! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller hur, det var det jag tänkte! Skönt!Vågar vi hoppas på fredag? :)

 

Hehe, vi får se! Jag skall ringa dem imorrn och se om det finns ett kollinr. Men om den skulle dyka upp i nästa vecka är det ju inte hela världen annars. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick sms 14:30 om abonemangsändringen. Beställde en vit 32Gb i lördags runt 17-tiden.Supporten står dock fast vid att dessa telefoner kommer till sverige på fredag. Är detta möjligt, då jag redan har ett IMEI-nr på min blivande telefon? Känns som att den informationen borde dyka upp när telefonen "scannats" och packats ner i någon lagerlokal.

 

Tre har redan telefonerna. Det bekräftade han jag pratade med. Den är redan packad och klar med mitt namn dock får de enligt apple inte skicka ut några förrän den 28:e. Man kan ju hoppas att den kommer den 28:e men knappast troligt. Extra tråkigt att det är helg direkt efter, annars hade man kunna haft den dagen efter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1319649657[/url]' post='1484079']

Tre har redan telefonerna. Det bekräftade han jag pratade med. Den är redan packad och klar med mitt namn dock får de enligt apple inte skicka ut några förrän den 28:e. Man kan ju hoppas att den kommer den 28:e men knappast troligt. Extra tråkigt att det är helg direkt efter, annars hade man kunna haft den dagen efter...

 

De kommer allltså inte att göra som vid tidigare releaser att man har telefonen den 28'e? Mao att dem skickar dem imorgon..?

Ett sms om abonnemangsändring damp ner innan för övrigt så nu är man i fas iaf. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tycka att iden med att förbeställa försvinner lite om man inte får den skickad så man har den den 28:e. Visst, du slipper köa men vi borde få den på fredag.......tycker jag iallafall. Kan passa på att tipsa om att man kan ställa frågor och få hjälp via facebook.com/3sverige

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tycka att iden med att förbeställa försvinner lite om man inte får den skickad så man har den den 28:e. Visst, du slipper köa men vi borde få den på fredag.......tycker jag iallafall. Kan passa på att tipsa om att man kan ställa frågor och få hjälp via facebook.com/3sverige

 

Jag håller med och ingen är gladare än jag om jag har fel!galetglad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en svart 64gb i söndags. Har också IMEI nr. Beställde också en huawei f585. När jag fick mailet med kolli nr. på den var den redan framme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde och ville förhandsboka i lördags och förlänga mitt företagsabb men det gck inte under helgen. Ringde i måndags kl 8 men de skulle ringa upp. De hörde sedan av sig i tisdags och sa att telefonen kommer nästa tisdag. Kunde bara binda på 24 månader och det sög då jag ville ha 12. Fick med ett bredband och dongel på köpet men det känns onödigt då jag använder internetdelning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde och ville förhandsboka i lördags och förlänga mitt företagsabb men det gck inte under helgen. Ringde i måndags kl 8 men de skulle ringa upp. De hörde sedan av sig i tisdags och sa att telefonen kommer nästa tisdag. Kunde bara binda på 24 månader och det sög då jag ville ha 12. Fick med ett bredband och dongel på köpet men det känns onödigt då jag använder internetdelning

 

Öhm? Knepigt. Var inga problem att förlänga för min del i Lördags. Att de endast erbjöds 24 månaders abonnemang kan jag hålla med om är lite kass. Men jag planerar att ha luren i 24 månader i vilket fall, så mig kvittar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en Svart 32GB i lördags och fick igår SMS att den skickats, pratade med kundservice idag och de sa till mig att den skickas iväg med posten under dagen eftersom apple inte lät de skicka så att de skulle komma innan fredag, bara att bita ihop :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...