Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4S med Tre


martin991

Rekommendera Poster

Var står det kollinummer under mitt 3? Jag loggar in under företag och klickar sedan på abonnemang och där står ingenting pm att jag beställt 4s. Där står bara det som jag har nu, min 3GS, och det står ute ens att abonnemanget är förlängt. Bara att det får ut under 2012

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Ruergård, vi får ju inte ens något kollinummer då de svarar att de inte fått telefonerna. Pratade med kundtjänst senast idag och de kan inte ge besked om när de kommer. Är det någon som fått en 64gb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis som beställde en vit 64Gb från Tre samtidigt som mig har fått sin telefon redan. Jag har inte fått någon. Och på Tre´s hemsida står det att finna:

 

iPhone 4S 16 GB

Normal leveranstid, dvs 1-3 arbetsdagar.

 

iPhone 4S 32

För dig som beställt t.o.m. 27 oktober:

Svart 1-2 veckor

Vit 1-4 veckor

För dig som beställt fr.o.m. 28 oktober:

4 veckor oavsett färg

 

iPhone 64 GB

Från 4 veckor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var står det kollinummer under mitt 3? Jag loggar in under företag och klickar sedan på abonnemang och där står ingenting pm att jag beställt 4s. Där står bara det som jag har nu, min 3GS, och det står ute ens att abonnemanget är förlängt. Bara att det får ut under 2012

 

 

 

Du kan inte se kollinummret där. Du måste ringa till Tre för att få det. Om det inte har uppdaterats på Mitt3 har du telefonen inte blivit packad än, alternativt har ordern inte gått igenom överhuvudtaget.

 

Ruergård, vi får ju inte ens något kollinummer då de svarar att de inte fått telefonerna. Pratade med kundtjänst senast idag och de kan inte ge besked om när de kommer. Är det någon som fått en 64gb?

 

Verkar vara mycket olika svar, men läser man runt på nätet verkar det som att folk som beställt via 3 fått sina 64GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår fick jag ett SMS från Tre som hoppades att jag var nöjd med min nya telefon.

 

Jag hade varit jättenöjd... om jag hade fått den.. eller ens blivit informerad om att den snart ska komma.. Vilket altså inte inträffat.

 

Jag jobbar lite toliga tider och har inte haft tid att ringa och fråga än. Men jag vet att exakt samma sak hänt en kollega till mig.

 

Hur är det med er? Har ni fått era telefoner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett sms med grattis till din nya iPhone igår. Tack, tänkte jag och läste vidare på min 3GS...

 

Jag blev jävligt irriterad då det varit så många turer i det hela så jag ringde upp dem och de svarade att det inte finns några 64:or och 32:or på lager ens och att de väntas in i veckan så då känns det märkligt att gratulera folk för ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackars Tre-användare....

 

Jag läser om era problem och känner igen mig så väl. Under de 5 år jag hade Tre som leverantör och de två senaste med en iPhone 3GS så hade jag fler problem och blev rånad på mer pengar än jag vill själv erkänna. Vi pratar förmodligen ca 3-4000Kr och nu senast har jag en god vän som ville uppgradera till iPhone 4 och blev då lovad att telefonen skulle komma i slutet av förra veckan och idag är det onsdag och den har ännu inte kommit. Idag skulle hon ringa och höra vart den tagit vägen.

 

Vad spelar det för rolll att dom har låga priser när som inte levererar det dom säger att dom skall göra.

 

Slarviga leveranser och slarvig kundtjänst.

Dålig täckning utom möjligen i storstäderna... fast i Göteborg är det rent ut sagt förskräckligt.

Dåliga möjligheter att kunna hålla koll på fakturorna och de kostnader dom säger att man har.

 

Jag har bytt till Telenor (och jag vet att även här finns det gott om spöken) och dessa har en app som jag får reda på massor med informaton och ser EXAKT vad min nästa räkning kommer att kosta mig. Total kontroll alltså! Underbart.

 

Dessa sade också att dom skulle leverera telefonen den 28:e och så blev det.

De sade också att telefonnummret skulle porteras den 31:a Oktober och så blev det!

 

Bara det att dom gör det dom säger att dom skall göra är en lisa för själen. Sedan är dom dyrare men det tar jag. Ibland får man betala för simpel kvalitet och ofta förlorar man på betala för påstådd kvalitet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min 32gb i fredags, fast killen på Tre trodde att den inte skulle komma förrän på måndagen.

 

Till saken hör även att dom ringde till mig och berättade att jag hade chansen att få en 4S utan kostnad om jag förlängde mitt abonnemang trots att jag hade flera månader kvar av bindningstiden (blev t.o.m lite billigare eftersom fri surf ingår numera).

 

Så jag har inte ens ringt och beställt telefonen... samt att jag fick den levererad på releasedagen.

 

Bra jobbat Tre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter nu på tunnelbanan med ett paket från Tre i mitt knä. IPhonen hade de skickat ut på Fredagen (28:e) som utlovat, men de hade glömt att skicka ut en Avi.

När kundtjänsten tillslut upptäckte detta kunde dom snabbt ge mig ett kollinummer.

Exakt samma sak hände min kollega.

 

Summa summarum: Har du inte fått din iPhone än, ring Tre och fråga efter ett kollinummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redmac:

 

Fick du något SMS eller så om ditt abbonemang var förlängt osv? Eller du bara chansade och ringde in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter nu på tunnelbanan med ett paket från Tre i mitt knä. IPhonen hade de skickat ut på Fredagen (28:e) som utlovat, men de hade glömt att skicka ut en Avi.

När kundtjänsten tillslut upptäckte detta kunde dom snabbt ge mig ett kollinummer.

Exakt samma sak hände min kollega.

 

Summa summarum: Har du inte fått din iPhone än, ring Tre och fråga efter ett kollinummer.

 

Men avin är det inte 3 (eller något annat företag) som skickar ut. Det är ju posten.

Så det kan man inte beskylla företaget man handlat av för att ha glömt, utan på fraktföretaget.

 

Gav dom dig verkligen kollinumret över telefon???

Det ska ju ju ingå i deras säkerhetsrutiner att inte göra det p.g.a. bedrägeririsk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1320317807[/url]' post='1487849']

Men avin är det inte 3 (eller något annat företag) som skickar ut. Det är ju posten.

Så det kan man inte beskylla företaget man handlat av för att ha glömt, utan på fraktföretaget.

 

Gav dom dig verkligen kollinumret över telefon???

Det ska ju ju ingå i deras säkerhetsrutiner att inte göra det p.g.a. bedrägeririsk.

 

Fick mitt kollinummer på telefon efter att ha svarat på några kontrollfrågor.

I övrigt är jag toknöjd med Tre, fick telefonen (16gb) precis som utlovat på realesedagen, riktigt nöjd med täckningen, nån annan klagade på täckningen i Göteborg.....har under alla mina år (tror det är runt 6 år nu) med Tre aldrig haft problem i varken Gbg eller andra städer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är i det hela nöjd med tre och är både privat och företagskund sedan 6 år tillbaka. Är aldrig några problem med kundtjänst etc men det här har gjort mig riktigt irriterad. La första beställningen 24 oktober, andra beställningen 26 oktober, den tredje den 27 oktober och nu den sista i måndags. Jag var alltså bland de första företagskunderna som förlängde då jag gjorde det kl 8 på måndag morgon men har fortfarande ingen telefon. Hur som helst så kommer jag inte byta då jag i övrigt är nöjd med tre men det här kunde de skött bättre plus att de borde hållit sig till samma story och inte lämnat konstiga uppgifter som dementerad av andra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redmac:

 

Fick du något SMS eller så om ditt abbonemang var förlängt osv? Eller du bara chansade och ringde in?

 

 

Jag hade fått ett SMS ganska tidigt om att mitt abonemang hade blivit förlängt. Men efter det hörde jag inte ett ljud - förutom det beryktade SMS:et där Tre hoppades att jag var nöjd med min telefon.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men avin är det inte 3 (eller något annat företag) som skickar ut. Det är ju posten.

Så det kan man inte beskylla företaget man handlat av för att ha glömt, utan på fraktföretaget.

 

Ja, det är helt klart möjligt att det var transportföretaget som har tabbat sig.

 

 

Gav dom dig verkligen kollinumret över telefon???

Det ska ju ju ingå i deras säkerhetsrutiner att inte göra det p.g.a. bedrägeririsk.

 

Tja, vad hade de för annat val? Jag måste ju få min telefon. Dessutom såg dom att jag ringde från telefonnumret som är registrerat på mig hos Tre, plus att jag hade uppgett mitt personnummer.

Jag ser inget konstigt i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är helt klart möjligt att det var transportföretaget som har tabbat sig.

 

 

 

 

Tja, vad hade de för annat val? Jag måste ju få min telefon. Dessutom såg dom att jag ringde från telefonnumret som är registrerat på mig hos Tre, plus att jag hade uppgett mitt personnummer.

Jag ser inget konstigt i det.

 

Självklart ska du ha din telefon?

 

Jag har själv varit i din sits och jag fick då inget kollinummer utlämnat. Istället fick Posten (det är ju dom som ansvarar för utskick av avi) en skarp tillsägelse och jag fick vackert vänta ett par dagar till tills avin anlände.

Men kanske har dom ändrat rutinerna och det är ju positivt i så fall. Klart att man ska minimera bedrägeririsken, men det får ju vara med måtta ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AnnaMaja0:

 

Tre har alltid lämnat ut kollinummer via telefon. Tror bedrägeririsken är rätt liten eftersom man måste visa leg när man hämtar ut den.

 

Back to topic:

 

Nu fick jag mitt SMS om att abbonemanget var förlängt, jag ringde till tre som sa att det var skickat, men de kunde inte ge ett kollinummer förrän på måndag. Jag beställde den 26/10 på förmiddagen, 32GB, svart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Back to topic:

 

Nu fick jag mitt SMS om att abbonemanget var förlängt, jag ringde till tre som sa att det var skickat, men de kunde inte ge ett kollinummer förrän på måndag. Jag beställde den 26/10 på förmiddagen, 32GB, svart.

 

Igår kom den. Hoppas ni andra som väntar får er snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratade precis med kundtjänst och de ligger back med 10000 enheter på 64 gb vit. Han trodde att de inte fanns rent fysiskt i dagsläget så lurarna kan nog dröja ganska länge så bosätt er inte vid brevlådan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ens lönt att åka och kolla om det finns några 32 GB i Tre-butikerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratade precis med kundtjänst och de ligger back med 10000 enheter på 64 gb vit. Han trodde att de inte fanns rent fysiskt i dagsläget så lurarna kan nog dröja ganska länge så bosätt er inte vid brevlådan

 

Vi som beställt en vit 64gb får väl den lagom till lanseringen av 5an.... :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ens lönt att åka och kolla om det finns några 32 GB i Tre-butikerna?

 

Kanske... Jag tittade in i en 3-butik på Söder förra veckan och kunde köpa en vit 32 GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt kundtjänst är de back med nästan lika många enheter på 32:an. Han sa att det är märkligt, 64:an säljer bäst men tillverkas i minst enheter och så är det nästan alltid när det släpps nya mobiler från Apple. Sedan om det är sant vet jag inte då kundtjänst dribblat med sanningen förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...