Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4S med Tre


martin991

Rekommendera Poster

Nu har jag fått klarhet i allt gällande mitt fall. Säljaren tabbade sig och la aldrig in orden men det var inget som kom fram direkt precis. Idag när jag ringde dem första gången så skulle min telefon komma inom tre veckor, andra gången jag ringde såg han ingen order, tredje gången så ordnade säljaren det och la in mig i en priolista så nu ska den skickas imorgon. En svart 64 gb med förlängning av företags abb..

 

Problemen som de de får skapar de själva då det inte verkar finnas några klara linjer vad som ska sägas och när alla säger olika så blir det väldigt virrigt, både hos säljare och kunder. Nu vet jag inte alls när jag kan förvänta mig min telefon och det är störande

 

 

 

Roligt att hon på kundtjänst sa till mig att dom inte fått in några 64gb modeller alls. Jävla lögnare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Känns som att era historier känns igen vad gäller Tre, hade samma problem vid 3GS-släppet. Då sa jag tlll mig själv att jag inte skulle ha kvar dem, men nu sitter jag här igen och är lite spänd på när och om man får sig sin telefon.

 

Deras kundtjänst är lite som lotto, du kan få både vinstlotter och nitlotter vad gäller svar och erbjudande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Fick en lätt tveksam kundtjänst-människa att lämna ut mitt kollinummer även om han påpekade att det ju skulle ta flera veckor innan jag skulle få telefonen... :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan jag vill också ha en iphone 4S , men jag mitt abonemang går ut nästa september typ :( värdelöst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Tre säger till er att "Din bindningstid blev förlängd när abonnemanget gick ut, så du kan inte förlänga med en ny telefon nu." så går det att lösa! Några av mina vänner hade det problemet, och fick inte beställa på grund av det. Jag pratade däremot med en fantastisk tjej som rensade bort det där åt mig =)

 

Om nån skulle få det problemet menar jag, så får ni stå på er =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan jag vill också ha en iphone 4S , men jag mitt abonemang går ut nästa september typ :( värdelöst

 

Hmm, jag tror det går att förlänga abonnemanget när det är ett halvår kvar.

Det kanske bli lagom till femman kommer! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde så fort det var möjligt att göra det. Jag fick ett SMS att mitt abbonemang hade blivit förlängt ganska omgående och på "Mitt Tre" kan jag se min nya iPhone 4S med nummer och allt.. Men jag har inte fått ett SMS att telefonen har blivit skickad som många av er verkar ha fått. Konstigt.

 

Jag beställde en Vit 64Gb (som så många andra)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde så fort det var möjligt att göra det. Jag fick ett SMS att mitt abbonemang hade blivit förlängt ganska omgående och på "Mitt Tre" kan jag se min nya iPhone 4S med nummer och allt.. Men jag har inte fått ett SMS att telefonen har blivit skickad som många av er verkar ha fått. Konstigt.

 

Jag beställde en Vit 64Gb (som så många andra)

 

Ring Tre! Jag har inte heller fått något sms eller liknande utan fick ringa kundservice för att få tag i ett kollinr. Om du har ett uppdaterat Mitt3 så skall det till 99% finnas ett kollinr och telefonen skall vara skickad igår. Stå på dig lite om dem bjäbbar emot. :D

 

(Jag fick svara på alla världens löjliga frågor för att få ut ett kollinr.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorterad och ligger i Örebro, brevavisering ska ha skickats till mig igår.

Förhoppningsvis dyker den upp idag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I samma SMS där det skrevs att min beställning är skickad, så stod det även skrivet att "När paketet finns att hämta får du ett SMS". Betyder det att jag inte kommer få ngn avi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I samma SMS där det skrevs att min beställning är skickad, så stod det även skrivet att "När paketet finns att hämta får du ett SMS". Betyder det att jag inte kommer få ngn avi?

 

Gissa...

 

Nej, du får ingen pappersavi utan bara ett sms med ett paketnummer. Om du trots allt inte får något sms men ser på nätet att ditt paket ankommit utlämningsstället så räcker det med kollinumret för att hämta ut det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Operatören Tre har knappast bättrat sig sedan tidigare lansering av iPhone 3GS och iPhone 4. Värst var lanseringen av iPhone 3GS som startade med ett rent kaos. Alla som beställt var upprörda och ventilerade sina erfarenheter i olika forum etc. Rent obegripligt att ett publikt företag hanterade sin kundstock på ett så valhänt sätt.

 

Under lördagen 22/10 ramlar ett meddelande in från Tre att jag kan känna mig utvald att förbeställda en iPhone 4S. Utmärkt! Man har alltså noterat att jag framhärdat som first mover sedan starten 2002 och kastat mig över varje ny - och svindyr - mobil som man kunnat erbjuda.

 

Väl inne på deras site inser jag att man hamnat i den öppna kön. Jag hade alltså ingen fördel av att anmäla intresse i god tid genom deras hemsida. Telenor hade redan veckan innan ordnat med en intern kö.

 

Ok, började knappa in min beställning:

 

22710 lördag kväll

Vit 64Gb

Valde i panik: Portera nr - förlängning kunde INTE göras via hemsidan!!!!!

Abb pott 499

 

24/10 kontaktar jag kundtjänst för att korrigera min beställning till en förlängning av ett utgånget pottabonnemang. Inga problem!

 

26/10 ramlar orderbekräftelsen in(!) på den annulerade beställningen som gjordes 22/10.

 

Utöver ovanstående har inget hörts ifrån Tre. Idag 28/10 kontaktar jag kundtjänst för att kolla orderstatus: "vi kan inte lämna något kollinr eftersom vi inte vet NÅGOT".

 

DEN SOM ÖVERLEVER, FÅR SE...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mejtrix. Tack för en utförlig beskrivning. Nästan exakt samma sak hände mig och jag får inget besked om när den kommer. Inget kollinummer heller eftersom den inte är packas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Operatören Tre har knappast bättrat sig sedan tidigare lansering av iPhone 3GS och iPhone 4. Värst var lanseringen av iPhone 3GS som startade med ett rent kaos. Alla som beställt var upprörda och ventilerade sina erfarenheter i olika forum etc. Rent obegripligt att ett publikt företag hanterade sin kundstock på ett så valhänt sätt.

 

Under lördagen 22/10 ramlar ett meddelande in från Tre att jag kan känna mig utvald att förbeställda en iPhone 4S. Utmärkt! Man har alltså noterat att jag framhärdat som first mover sedan starten 2002 och kastat mig över varje ny - och svindyr - mobil som man kunnat erbjuda.

 

Väl inne på deras site inser jag att man hamnat i den öppna kön. Jag hade alltså ingen fördel av att anmäla intresse i god tid genom deras hemsida. Telenor hade redan veckan innan ordnat med en intern kö.

 

Ok, började knappa in min beställning:

 

22710 lördag kväll

Vit 64Gb

Valde i panik: Portera nr - förlängning kunde INTE göras via hemsidan!!!!!

Abb pott 499

 

24/10 kontaktar jag kundtjänst för att korrigera min beställning till en förlängning av ett utgånget pottabonnemang. Inga problem!

 

26/10 ramlar orderbekräftelsen in(!) på den annulerade beställningen som gjordes 22/10.

 

Utöver ovanstående har inget hörts ifrån Tre. Idag 28/10 kontaktar jag kundtjänst för att kolla orderstatus: "vi kan inte lämna något kollinr eftersom vi inte vet NÅGOT".

 

DEN SOM ÖVERLEVER, FÅR SE...

 

Typ samma sak som för mig då. Säljaren sa till mig att min vita 64gb skulle skickas under torsdagen så jag skulle ha den på fredag. När jag pratade med kundtjänst igår så hittade dom först inte min beställning men sedan hittade dom den tydligen och sa som sagt att dom inte fått in några 64gb modeller alls och att det skulle ta 2-3 veckor. Sedan ändrade hon sig till nästa vecka... pratade även med kundtjänst idag igen för att försöka få något vettigt svar (vilket för övrigt verkar vara omöjligt med tres pissiga kundtjänst) och då blev svaret "Telefonen är inte skickad än. Leveranstiden är 2-3veckor från beställningstillfället, jag beklagar att du har fått annan information." Jo man tackar....... rätt sugen på att skita i tre helt och hållet nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt konstigt hur folk kan ha så olika erfarenheter av ett och samma företag, visar ju bara vilken blandning av folk det är som sitter på kundservice. Gäller att få prata med någon som kan..

 

Min historia hos Tre ser ut som följande;

 

Beställde 3GS direkt när man kunde förhandsboka den via telefon. Ringde två dagar innan release-dagen, fick ett kollinr och hämtade sedan ut min telefon samma dag som den släpptes. Inga konstigheter, allt korrekt.

 

När det gäller 4S är historien likadan, inga konstigheter. Paketet ligger på utlämningsstället och väntar, så länge dem inte packat fel så har det fungerat utmärkt igen.

 

Tråkigt att det skall strula så här mycket för vissa. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en Vit 16Gb i lördags vid 12 tiden.

Fick sms igår att den var skickad.

 

DOCK så verkar det vara lite problem nu...

 

Posten:

Störningsinformation: Vi har förseningar i vår paketdistribution som kan påverka mottagare med postnummer som börjar på 10-19, 20-29, 30-31 och 40-51. Vi beklagar eventuella besvär.

Den verkar ha fastnat nu... :(

28 Okt kl 01:48 Stockholm, Sorterad

EDIT: Paketet finns nu att hämta på ditt utlämningsställe! Yay !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, hämtade ut min på Konsum vid 15.30, nu sitter man på tåget och är uppkopplad via iPhone för första gången! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en IP4 med 9 mån bindning kvar på. Ville köpa loss den och ta en 4S. Fick till svar att det inte kan lösas om det inte är 6 mån eller mindre kvar. Jag fick dock köpa en ny kontant men måste då förlänga mitt abb med 24 mån? Hajar inte detta....jag borde ju kunna lösa telefondelen ex 200 kr av abb som är på 499....och sedan teckna ett 12 mån eller casha en ny....

Att ha en telefon 24 mån är för lång tid....

Hur löser man detta enklast om man vill uppgradera sig. Har en proppfull 32G idag och behöver 64Gb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...