Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4S med Tre


martin991

Rekommendera Poster

Öhm? Knepigt. Var inga problem att förlänga för min del i Lördags. Att de endast erbjöds 24 månaders abonnemang kan jag hålla med om är lite kass. Men jag planerar att ha luren i 24 månader i vilket fall, så mig kvittar det.

 

Du kanske inte hade ett företagsabonnemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Beställde en Svart 32GB i lördags och fick igår SMS att den skickats, pratade med kundservice idag och de sa till mig att den skickas iväg med posten under dagen eftersom apple inte lät de skicka så att de skulle komma innan fredag, bara att bita ihop :)

 

Hmm, intressant. Dags att ringa 3 och kolla om det finns ett kollinr tillgängligt kanske..

 

Du kanske inte hade ett företagsabonnemang?

 

Nix. Kom på det sen. Men pratade med en kompis som förlängde sitt företagabonnemang i Lördags, det gick tydligen bra iaf. Men beror väll på vem man får prata med också kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde precis Tre:s kundtjänst och fick mitt kollinummer :D Enligt honom så skickas den idag.

Att maila och fråga efter det fungerar inte av säkerhetsskäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde precis Tre:s kundtjänst och fick mitt kollinummer :D Enligt honom så skickas den idag.

Att maila och fråga efter det fungerar inte av säkerhetsskäl.

 

Jag gjorde precis samma sak och fick mitt också. :D

 

Den har legat packad och klar sedan kl.12 igår till och med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad less jag blir. Ringde nu för att få kollinr men någon beställning fanns inte inlagd hos tre. Han skulle kolla upp vad som hänt och återkomma imorgon. Det är tacken för att man är ute i god tid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min iPhone 4s vit 64gig runt 2 tiden i lördags. Dubbelkollade i måndags om ordern hade blivit reggad vilken den inte riktigt blev. Men det skulle fixa sig. Efter mycket osäkerhet och tjatt på Facebook så ringde de mig i dag och skulle skicka den och den och ska sedan maila ut kolli id till mig. Super bra service helt klart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu pratat med Tre och det tog många turer innan jag lyckades få henne att säga att telefonen är skickad idag. Dom verkar inte få ge ut den informationen av någon anledning. När jag försökte med kollinummer blev det tvärstopp :/

 

Varför detta hemlighetsmakeri? Stöldrisk på posten? eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har nog nått lur(t) på gång!

Förlåt för ordvitsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde och frågade om min iphone och de sa att den är på väg. De har redan skickat den.. De sa att antingen kommer den ikväll eller imorgon :) Tre är bäst.. Har haft alla tidigare abonnemang men tre slår de alla :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har pratat med 3 idag och de kollade mitt personnummer och bekräftade att min nya iPhone 4S redan är skickad och borde (om inte posten har problem) komma till mig imorgon den 28:e.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice :) Jag hoppas på ikväll :)

Jag har pratat med 3 idag och de kollade mitt personnummer och bekräftade att min nya iPhone 4S redan är skickad och borde (om inte posten har problem) komma till mig imorgon den 28:e.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske det det jag vet att tre har skickade mobilerna i onsdags till alla som föreställde mobilerna tidigt i lördags.

Ja hon pratade om att den kunde skickas imorgonbitti och vara framme.i morgon?!?! Expressleverans?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hon pratade om att den kunde skickas imorgonbitti och vara framme.i morgon?!?! Expressleverans?!

 

Ok... Min hade då lämnat deras lager redan när jag ringde i förmiddags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min 4S, 32 GB Svart igår, och har inte hört något, då var det 7-10 dagars leveranstid, men nu är det enligt deras hemsida 2-3veckor. Undrar hur de löser det när de ska ha affärer öppna i natt och imorgon och sälja telefonerna, borde inte vi som förbeställt ha förtur till dem. Jag var sent på det och borde bokat tidigare, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att klargöra lite av det jag har förstått. Mobilerna har inte skickats förrens idag, de blev bara packade igår och fick ett kollinr. Men låg fortfarande kvar på lagret då de inte får vara framme förrens imorgon och skickas därför tidigast idag då standard leveranstid för Postens MyPack är ett dygn om man inte bor helt off.

 

Skickas dem inte idag utan imorgon så måste de skickas med bud (Pex) för att hinna fram och inte med MyPack vilket känns väldigt knepigt och alldeles för dyrt för en telefon.

 

Så för er som har förbeställt, räkna med leverans under morgondagen om telefonen skickats idag. :)

 

Är ju bara att ringa till tre och få kollinr så kan man följa leveransen annars. Verkar som de flesta lurarna packades igår och skickas ut idag om man ser till vad folk ser när de spårar sina paket. Mitt packades igår och sorterades i Göteborg 13:44 som senaste checkpunkt. Kommer om allt går som det skall vara framme imorgon på utlämningsstället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min 4S, 32 GB Svart igår, och har inte hört något, då var det 7-10 dagars leveranstid, men nu är det enligt deras hemsida 2-3veckor. Undrar hur de löser det när de ska ha affärer öppna i natt och imorgon och sälja telefonerna, borde inte vi som förbeställt ha förtur till dem. Jag var sent på det och borde bokat tidigare, men ändå.

 

Nja, de har nog öronmärkt ett visst antal som de ska sälja i butik på releasedagen, och sen har de ett gäng som säljs via nätet. De som bokade förra helgen och tidigare får nog sina imorgon. När de sen är slut så får resten som förhandsbokat sina när nästa skeppning kommer in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Bokningssätt - Bokat via Telefon (förlängde via 0735 300 307)
  • När - Måndagen den 24:e okt, 16:15
  • Minne - 64GB
  • Färg - Svart
  • Övrig info - Hade ingen brådska att skaffa ny, men några dagar efter att förhandsbokningen hade startat så kände att jag då jag ändå skulle skaffa 4sen och abonnemanget på 3Gsen var utgånget (launch date) så skulle jag kolla om det var någon telefonkö, förväntade mig i alla fall en stunds telefonkö, men de svarade på två sekunder. Försäljaren hette Patrik och just då var datorn han satt vid lite långsam, men det löste sig smidigt ändå. Igår var abonnemanget förlängt (sms kom vid 16:46) och ny telefon på Mitt 3, idag fick jag sms om att telefonen är skickad (klockan 14:46) så förväntar mig att den dyker upp imorgon (ännu en launch date iPhone)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en svart 64Gb i lördags. Igår ändrades informationen på "mitt tre" och idag fick jag inte bara besked om att telefonen är skickad utan också ett kollinummer. Det senare pga av att jag mailade kundtjänst i tisdag och bad om detta. Fint som snus således.

 

Till historien hör dock (och helt sann historia) att just som jag lagt på luren vid beställningen av 4s ett samtal som jag gjorde på min 3gs, så slutade home-knappen, micen och 32-pin kontakten att fungera. Den dog senare samma dag av batteribrist... En slags tyst protest tycks det... Skönt med snabb leverans med andra ord.

 

Tummen upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en Vit 64gb modell i måndags. Försäljaren sa då till mig att telefonen skulle skickas på torsdag och att jag skulle ha den på fredag.

 

I dag när jag ringde och frågade efter kolli nr så sa tjejen jag pratade med att dom inte fått in NÅGRA 64-modeller alls och att dom kommer först nästa vecka. Det låter ju minst sagt konstigt då flera i denna tråd har beställt 64-modellerna och kommer att få dom i morgon. Bra jobbat där tre.......

 

Edit: Ordern gällde ett nytt företagsabonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissa vem som fick sin iPhone 4s ikväll hehe. Säger bara att det är fan stor skillnad mellan 4 och 4s. Sen härskar Siri vem behöver en sambo liksom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått klarhet i allt gällande mitt fall. Säljaren tabbade sig och la aldrig in orden men det var inget som kom fram direkt precis. Idag när jag ringde dem första gången så skulle min telefon komma inom tre veckor, andra gången jag ringde såg han ingen order, tredje gången så ordnade säljaren det och la in mig i en priolista så nu ska den skickas imorgon. En svart 64 gb med förlängning av företags abb..

 

Problemen som de de får skapar de själva då det inte verkar finnas några klara linjer vad som ska sägas och när alla säger olika så blir det väldigt virrigt, både hos säljare och kunder. Nu vet jag inte alls när jag kan förvänta mig min telefon och det är störande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick sms i dag att min bestälning är skickad vad dom menar med det vet jag ej men förhoppningsvis menar dom att min 4s är skickad och då bör den landa hos mig i morgon? någon som vet fick smset vid 15:00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...