Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Clamcase


Sawert

Rekommendera Poster

Har sedan de på clamcase.com lanserade ClamCase till iPad (1) varit sugen på ett ClamCase till min iPad. Har nu en iPad 2 och blev sugen på detta. Två frågor:

 

1. Känner någon till var man kan beställa detta i/till Sverige. Officiella hemsidan skickar bara till US.

2. Någon som faktiskt har ett sådant här och kan tala för/emot. Vill inte jämföra detta med Apples egna tangentbordsdocka utan var sugen på just denna lösning.

 

EDIT: Syftningsfel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta hjälper dig men jag har också varit riktigt sugen och dammsugit nätet efter recensioner. Och de flesta är överens om att paddan förlorar sin funktion då den blir för tung med sitt Clamcase. Nu förutsätter alla recensioner att man även har en bärbar dator och att det inte längre är någon fördel att släpa paddan jämfört med datorn.

Någon lösning på leveransen har jag dock inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, kan väl också tänka mig att den blir otymplig och tung, men samtidigt känns det lite som folk överdriver för de gillar iPadens smidighet. Om man jämför med att släpa med sig ett vanligt tangentbord så är det säkert lättare men o så mycket stökigare med två lösa delar och inget smidigt sätt att packetera det. I mitt fall skulle detta endast vara vid specifika tillfällen då man ska skriva mycket och totalvikten blir ju fortfarande mindre än en 15" MBP. Känns ju inte som ett hemmansköp att lägga 1000kr på det och jag gillade verkligen looken av det hela. Borderlinx har slagit mig men känns samtidigt lite onödigt, hade varit smidigare att få beställa det direkt.

 

Detta är kanske inte lika designat men tror funktionen är i det närmaste identiskt. Med detta kan man även ställa iPaden på högkant vilket ofta kan vara smartare om man ska skriva mycket text. Så om folk är intresserade kan detta vara ett alternativ, känns nog mer aktuellt för mig om det inte går att beställa Clamcase till Sverige.

 

Logitech Keyboard case - iPad 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...