Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4S med Telia


Martin_iPhone

Rekommendera Poster

  • Svars 194
  • Created
  • Senaste svar

Beställde 21/10 klockan 06:57, fortfarande inte fått något sms.... Ringde senast igår och då var allt OK, enligt telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga; eftersom vi förbeställt via webben, betyder det att de inte har några på lager alls fysiskt i butiken?

Eller är det bara för att man ska slippa köa i butik som man beställer via nätet?

 

Anledningen till frågan är att jag beställt en 16GB via webben och går i tanke om jag vill ha en 32 GB istället. Beställer jag nu via webben så lär det ta lång tid (beställde 16 GB den 23).

tänkte om jag hänger på låset den 28'e i en Telia butik och bara häver min beställning och tar en 32 GB på plats istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin_iPhone

Var hittar du lagerstatusen?

 

 

 

På sidan där man kan välja bland alla abonnemang:

 

https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.do?productRef=/privat/mobilt/mobiltelefoner/apple/iphone4s-16.product

Beräknad leverans: 2011-10-31

https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.do?productRef=/privat/mobilt/mobiltelefoner/apple/iphone4s-32.product

Beräknad leverans: 2011-11-17

https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.do?productRef=/privat/mobilt/mobiltelefoner/apple/iphone4s-64.product

Beräknad leverans: 2011-11-17

 

Håll över lagers staplarna :).

 

För egen del vart det en iPhone 4S - Svart - 64GB

Telia Flex Stor

Beställd den 22/10-2011

Beräknad lev: 2011-10-28

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

För egen del vart det en iPhone 4S - Svart - 64GB

Telia Flex Stor

Beställd den 22/10-2011

Beräknad lev: 2011-10-28

Vad fick du för könummer?

Vllken tid beställde du?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32GB, vit, Max 25 med Mobilsurf. Beställde den 22:a, fick orderbekräftelse 20:04 med beräknad leverans den 28:e, men har fortfarande inte fått något sms eller mail med leveransbekräftelse..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite fakta som ni kanske är intresserade av.

 

På Halebops (Halebop är typ Telia med ett hippare namn) hemsida stod det att de skulle få in telefonerna torsdagen den 27 för att direkt skicka ut dem för att vara vid dörren på fredagen. Kanske detta även gäller Telia.

Nu är det ändrat till att de ska få telefonerna i början av vecka 44 för att skicka iväg dem så att de är vid dörren 2-5 dagar senare.

 

Ni kan läsa det under länken nedan i fliken Om produkten:

http://butik.halebop.se/PakDetInfo.aspx?PAKGUID=e9b95e85-1e11-4961-bb1a-0740f49c9bde

 

Själv beställde jag en vit 16gb vid 20.50 tiden den 22:a. Jag fick idag mitt ordernummer på sms vid 9.20 tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är min fån på gång?

 

Har fått mail om registrering av spotify.(valde gratisabonnemanget) Och min iPad visar "ingen service". (har ett tilläggsabonnemang för paddan)

... eller är det nå't fel på paddan?

 

Edit: inte. Mail, SMS ska det va.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här har ett extra sim till min chrombook, slutade funka i dag.

Är min fån på gång?

 

Har fått mail om registrering av spotify.(valde gratisabonnemanget) Och min iPad visar "ingen service". (har ett tilläggsabonnemang för paddan)

... eller är det nå't fel på paddan?

 

Edit: inte. Mail, SMS ska det va.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man är som ett barn i december- väntar på tomten.

 

Kan ju också vara så att de byter abonnemangen redan innan 4s levereras?

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade nyss med telia kundtjänst och enligt tanten så kommer telia att börja skicka telefonerna imorgon, fredag. Beräknad leverans 28 innebär alltså inte när dom beräknar att kund får telefonen utan deras utleverans. Detta "enligt avtal" med apple.

 

dvs, troligtvis ingen 4S imorgon för någon telia-kund som beställt på nätet :(

 

För övrigt fick jag svar på att mitt extra sim kommer att fortsätta att fungera med max 25 abonnemanget och slipper engångsavgift igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade nyss med telia kundtjänst och enligt tanten så kommer telia att börja skicka telefonerna imorgon, fredag. Beräknad leverans 28 innebär alltså inte när dom beräknar att kund får telefonen utan deras utleverans. Detta "enligt avtal" med apple.

 

dvs, troligtvis ingen 4S imorgon för någon telia-kund som beställt på nätet :(

 

För övrigt fick jag svar på att mitt extra sim kommer att fortsätta att fungera med max 25 abonnemanget och slipper engångsavgift igen.

 

Har du fortfarande "service" på din iPad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fortfarande "service" på din iPad?

 

Ja. Men troligtvis händer samma sak för mig snart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man är som ett barn i december- väntar på tomten.

 

Kan ju också vara så att de byter abonnemangen redan innan 4s levereras?

:(

 

Värre, tomten vet man ju att han kommer direkt efter Kalle.

 

Om jag inte minns fel ändrade de abonnemangsformen när telefonen skickades från Telia sist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värre, tomten vet man ju att han kommer direkt efter Kalle.

 

Om jag inte minns fel ändrade de abonnemangsformen när telefonen skickades från Telia sist.

 

Man är ju inte ett barn längre, nu har man intellektet o vet att nå'n gång efter tre sker det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ert gamla abonnemang slutar att funka då ni sätter i det nya i den nya luren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ert gamla abonnemang slutar att funka då ni sätter i det nya i den nya luren.

Men extra-sim-et har ju redan slutat fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har du ett extra SIM-kort? Har du ett i telefonen som du har nu och ett extra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

good news :)

GNbiU.png

 

Tips:

1. gå till http://www.posten.se/

2. Klicka på Avancerad sökning (under fältet för kolli-id)

3. Längst ned, fyll i Telias logistikkundnummer 1083189009 och ditt ordernummer som du fått i SMSet.

4. Klicka "Spåra"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...