Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4S med Telia


Martin_iPhone

Rekommendera Poster

Martin_iPhone

Tjo.

 

Spinner vidare på: https://forum.macworld.se/topic/141595-vi-som-bestaellt-iphone-4s-med-halebop/

 

men denna om iPhone 4S beställda hos Telia.

 

Vilken utrymmesstorlek valde ni? (16/32/64 GB?)

Vilken färg? (Svart eller vit?)

Vad tycker ni om utbudet av abonnemang? (Dvs kombinationerna av abonnemanget med t.ex. sms, mms, surf, fri taltid etc?)

Vilket abonnemang valde ni till er nya iPhone 4S, av vilken anledning valde ni just det? (Vägleda andra som är på väg att köpa iPhone 4S med abonnemang om hur ni tänkte vid beställning av abonnemang´s kombination?)

Enligt lagerstatusen på Telia (om dem stämmer) så verkar 32 GB svart / vit vara populärast följt av 64 GB svart.

 

När gjorde ni beställningen, Har ni fått leverans meddelande ? (bekräftelsenummer/referensnummer) så ni kan söka via telia.se/leverans?

 

Och slutligen, vad tycker ni är det bästa med iPhone 4S gentemot dem förra iPhone modellerna?

 

Spinn vidare själva om iPhone 4S hos Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 194
  • Created
  • Senaste svar

Jag fick precis denna bekräftelse från Telia på att jag snart har den nya iPhone 4S i min hand.

post-58189-019344100 1319612117_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också fått sms att min iphone beställning är mottagen och ligger i kön. Får hoppas att alla telefoner räcker till så man får den på fredag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi svävar alla i ovisshet. Men eftersom jag åker på utlandsresa just nu på fredag och kommer inte hem förrän nästa fredag räknar jag med att den ligger där när jag kommer hem.

Borta bra men hemma bäst.

 

 

post-58189-087463300 1319614166_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte beställa via nätet i lördags kväll, men ringde i söndags det första jag gjorde. Han fixade det med ett inspelat avtal. Hyr smidigt som helst.

 

Blev lilla flex abbonemanget för mig. Och en svart 16 gb. Har en 3GS idag med 16 och det räcker för mig.

 

Ni andra som bytt från äldre iPhone, hur har ni gjort med simkortet? Var inne i en teliabutik och fick ett nytt microsim. Men det visadecsig att de ville ha betalt för det. Känns lite fel tycker jag när man beställt en ny telefon och förlängt sitt abonnemang, att Telia inte kan hålla med ett simkort som passar.

 

Fick ett bekräftelsemail med lev datum 28e. Men det tror jag så mycket jag vill på. Ordernumtet där hur ju inte att knappa in i formuläret ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ni andra som bytt från äldre iPhone, hur har ni gjort med simkortet? Var inne i en teliabutik och fick ett nytt microsim. Men det visadecsig att de ville ha betalt för det. Känns lite fel tycker jag när man beställt en ny telefon och förlängt sitt abonnemang, att Telia inte kan hålla med ett simkort som passar.

 

 

 

 

Konstigt att du fick betala. Jag har aldrig betalat för ett kort, om jag inte har tappat det första. Min dotter har bokat en 4S och hon har en 3Gs innan. Men hon får ett nytt miniSIM-kort gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en vit 32 GB i måndags över telefon och har ännu inte fått någon bekräftelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en svart 16GB med Max 25 och mobilsurf till studentpris via Mecenat.se igår. Beräknad leveransdatum står som fredag. Ska bli intressant att se om de håller det.

Det blir min första iPhone, stor uppgradering från min gamla w810 som jag haft i många år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde också en svart 16gb med max 25 surf. Har fått leveransdatum till på måndag.

 

Blir min andra iphone, hade första iphonen men bytte sedan till en ericsson. Känns bra att vara på rätt spår igen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt SMS från Telia kom idag, 26/10, kl 1110 och jag har beställt en 64GB SVART.

 

Jag fick bekräftelsemejl av Telia den 22/10 kl 1959, med planerad leverans 28/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Enligt lagerstatusen på Telia (om dem stämmer) så verkar 32 GB svart / vit vara populärast följt av 64 GB svart.

 

 

 

 

Var hittar du lagerstatusen?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick bekräftelse 9:12 ^^

 

På vad, beställd när etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som fått bekräftelse sms, har ni tidigare fått ett leveransdatum i mejl?

 

Jag fick leveransdatum i mejl till den 28e. Bör jag förvänta mig ett sms också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som fått bekräftelse sms, har ni tidigare fått ett leveransdatum i mejl?

 

Jag fick leveransdatum i mejl till den 28e. Bör jag förvänta mig ett sms också?

 

ja

 

ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vad, beställd när etc?

 

iPhone 4s 16gb svart. Beställd 21 Okt Ca. 07:28.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svart 32Gb beställd den 21:a. Lilla flex abbonemanget plus 5Gb surf

Fick 09:42 idag mess med ordernr. Ligger i kö för leverans!!!!

 

Jag går från 3Gs, hur gör ni andra med sim-kortet? Beställer man ett nytt slutar väl det gamla att funka om jag fattat rätt. Ska man klippa till det gamla o sen gå in på en Telia-butik o byta när värsta ruschen lagt sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag går från 3Gs, hur gör ni andra med sim-kortet? Beställer man ett nytt slutar väl det gamla att funka om jag fattat rätt. Ska man klippa till det gamla o sen gå in på en Telia-butik o byta när värsta ruschen lagt sig.

 

Du får ett nytt kort med din nya lur och du behöver inte klippa till det. När du stoppar i det nya så slutar ditt gamla att funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick också bekräftelse idag på min 64gb vit, som när jag först beställde blev annulerad. Nu har de visst tagit upp beställningen utan mitt medgivande ser jag på sms. Skillnaden är att jag beställde först 22 okt. Med leverans den 28 okt- i bekräftelsemailet. Nu är nytt beställningdatum 25 okt och inväntar leverans. Vet inte vad de håller på med. Jag beställde från tele2 istället efter att telia blev annulerat.

Får väl vänta och se vad som kommer först ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså funkar det så! De e ju perfekt! Vore ju panik annars, en 4s utan sim-kort Tänk er paniken!!!

 

 

Du får ett nytt kort med din nya lur och du behöver inte klippa till det. När du stoppar i det nya så slutar ditt gamla att funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde den 22a kl. 20:01 med Telia Mobil Max 25 Mobilsurf och gratis Spotify premium i 12 månader. Kände att det var dags att uppgradera från min iPhone 3G nu som börjar kännas gaaanska trög! Fick smset från telia idag kl. 09:21.

 

En fråga till er som beställde den 21a, vilka ordernummer har ni?

iuzim.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En fråga till er som beställde den 21a, vilka ordernummer har ni?

 

19 nummer före dig, 2 minuter före dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till er som beställde den 21a, vilka ordernummer har ni?

 

 

Jag beställde 21/7 kl 07:00 och har ordernummer xxxxxxx1218.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...