Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Netgear Stora med iMac?


Snalen

Rekommendera Poster

Halloj alla!!

Jag har ett par frågor gällande Netgear stora nas med mac os x lion med min imac. Jag har sökt men kan inte riktigt förstå om det är Imacen eller netgear som spökar. Av någon konstig anledning så kommer jag inte åt mappen FamilyLibrary direkt från finder utan finns där som en genväg typ utan åtkomst. De två andra mapparna funkar fint. Lika så utorrent tappar kontakten med nasen varje gång man startar om datorn. Samma att inte time machine funkar med stora.

 

Fåga 1

Vet någon om det har med macen att göra eller är det nasen som inte förstår macen?

 

Fråga 2

Finns det någon nas som bara funkar med macen och som kopplas upp direkt när macen startar? Den ska starta upp lika väl om macen startar upp.

 

Denna funkade klockrent med Windows 7 utan några som helst problem.

 

Hoppas på svar så jag vet hur jag ska gå vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

...Samma att inte time machine funkar med stora.

 

Fåga 1

Vet någon om det har med macen att göra eller är det nasen som inte förstår macen?

 

Vet bara att jag fått samma problem och att det finns beskrivet tidigare i detta forum. "Nätverkets hårddisk för säkerhetskopiering har inte stöd för de AFP-funktioner som krävs." (säger Time MAchine, som inte kan starta.)

 

Det fanns någon lösning med att skriva i terminalen - se http://alltommac.se/...-mac-os-x-lion/ Detta gällde dock sommaren 2011 så jag hoppas på en smidigare lösning nu ett halvår senare. Hittar ingen passsande uppdatering ännu hos Netgear för Stora NAS. Nån som har lösningen?

 

 

/Ingela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att om inte Netgear vill uppdatera sin programvara i enheten för att stöjda en modernare och säkrare AFP så finns det nog ingen annan lösning. Felet ligger hos Netgear, ingen annan stans...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj alla!!

Jag har ett par frågor gällande Netgear stora nas med mac os x lion med min imac. Jag har sökt men kan inte riktigt förstå om det är Imacen eller netgear som spökar. Av någon konstig anledning så kommer jag inte åt mappen FamilyLibrary direkt från finder utan finns där som en genväg typ utan åtkomst. De två andra mapparna funkar fint. Lika så utorrent tappar kontakten med nasen varje gång man startar om datorn. Samma att inte time machine funkar med stora.

 

Fåga 1

Vet någon om det har med macen att göra eller är det nasen som inte förstår macen?

 

Fråga 2

Finns det någon nas som bara funkar med macen och som kopplas upp direkt när macen startar? Den ska starta upp lika väl om macen startar upp.

 

Denna funkade klockrent med Windows 7 utan några som helst problem.

 

Hoppas på svar så jag vet hur jag ska gå vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu kontakt med Netgears support och har uppdaterat programvaran i Stora till 2.6:2. Tyvärr hjälpte det mig inte men jag återkommer när jag fått vidare support från Netgear. Håll tummarna.

 

Ingela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Jag har nu kontakt med Netgears support och har uppdaterat programvaran i Stora till 2.6:2. Tyvärr hjälpte det mig inte men jag återkommer när jag fått vidare support från Netgear. Håll tummarna.

 

Ingela

Du jag har samma problem, fick du någon hjälp från Netgear ?

 

Björn D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...