Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla macen till teven - blir bara konstiga färger!


Linnslusen

Rekommendera Poster

Hej,

jag har ett problem som jag undrar om någon kan hjälpa mig med;

har en macbook pro sedan april i år, köpte en minidisplayport - HDMI -kabel på Kjell&Co. för någon månad sen för att använda mellan macen och teven. Ibland funkar det utmärkt, men oftast uppstår följande; bilden är bra i 10-15 min, sen växlar den helt plötsligt och alla färger blir inverterade. Eller inte riktigt inverterade, allt blir väldigt turkost, grönt och rosa. Drar man ut sladden och sätter i den igen så blir det bra i 5 min, innan samma sak uppstår. Om man inte drar ut sladden utan väntar i 5-10 min så hoppar det tillbaka till "normala" färger igen. Och så där pendlar det fram och tillbaka tills jag får ett nervsammanbrott.

 

Jag har varit tillbaka till Kjell&Co och bytt ut sladden eftersom jag trodde att det berodde på att den var glapp. Men samma sak uppstår med ersättningssladden. Har det något att göra med inställningarna och hur åtgärdar jag isf det? Tycker att det är så konstigt att den hoppar mellan bra bild och konstig bild... Jättetacksam för hjälp med detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte mycket till hjälp, men tycker mig ha läst här på forumet att den där kabeln skulle "förbjudas". Nån sorts licenshistoria eller vad det nu var. Kanske spelar in...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...