Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Icloud kalender, inte för Macbook?


robis

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har precis öppnat upp ögonen för Icloud, gick in på hemsidan och föstår mig på det.

 

Men en sak undrar jag, varför syns inte min Macbook air's kalender inlägg, men bara min iphones?

 

självklart vill jag ju att ändringar jag gör på Icould.com syns på min macbook air också!

jag har Mac OS X Lion 10.7.2

 

snälla hjälp :)

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du markerat det i Systeminställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut i MacBookens inställningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag hittade det! man ska lägga in ett nytt konto i iCal, exempelvis som gmail.

 

nu väntar jag bara på att det ska uppdateras!

 

tack för hjälpen, jag kanske är lite för lat för att titta :P

 

uppdaterar om det ordnar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså det är tyvärr inte så att det räcker med att slå på iCloud i sin iPhone så får man automatiskt iCloud i Macen också. :)

Man behöver slå på iCloud i Macen, och sen behöver man aktivera de mjukvaror som ska synka med iCloud.

I iCal skriver man in sina användaruppgifter på iCloud i iCal - Inställningar - Konton.

Adressboken i Mac OS X gör man på liknande sätt med.

Och vill man använde mejlen i iCloud får man ställa in sitt mejlprogram i Macen på iCloud också.

 

När du använder iCal, kom ihåg att du får upp två kalenderenheter. Om du klickar på Kalendrar uppe till vänster får du upp en rubrik "På min Mac" och en rubrik "Icloud". Kalendrar under "På min Mac" är lokala - alltså synkas ej utanför Macen, och kalendrar under "Icloud" är de som synkas med iCloud.

 

När du anger en uppgift, ett möte eller bokning, så kommer det upp i iPhone om du lägger in det under en kalender under iCloud. Lägger du in under "På min Mac" så kommer det inte in i iPhone. Om du inte vill använda en lokal kalender så kan du bocka ur kalendrarna under "På min Mac" och bara köra iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...