Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur hittar jag kundfilerna för iWeb?


Nibbe

Rekommendera Poster

Jag har en kund som vill ta över redigeringen av sin iWeb site som jag skapat. Hur kan jag ladda över bara hennes sajt på ett media så hon kan installera det i sin egen MAC.

Jag har kollat i Bibliotek/Application support/iWeb/Domain – men då får jag bara upp hela iWeb-klienten med alla kunders jobb. Hur kan jag få ut bara en av dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret är - det kan du inte göra på ett enkelt sätt för det går inte att exportera delar av ett iWeb-dokument.

Det du skulle kunna göra, det är att börja med att ta en kopia på ditt iWeb-dokument, det med alla sajter i.

Lägg denna kopia på ett annat ställe.

Öppna nu din originalfil och ta bort alla sajter som inte är din kunds. Spara detta dokument och lägger över det på ett USB-minne eller CD eller i ett arkiv av något slag som du ger till din kund. Nu får kunden lägga in det på sin egen dator under Bibliotek/Application support/iWeb/Domain - observera, att om kunden har gjort andra sidor iWeb redan så kommer de att försvinna när kunden tar denna fil och kopierar in. Iweb hanterar bara en fil åt gången nämligen...

 

När detta är klart kan du kopiera tillbaks filen med alla sajter och lägga den på sin rätta plats igen.

 

Det har funnits ett program för iWeb som låter användaren välja mellan olika iWeb filer att öppna, men jag har för mig det var för gamla iWeb vet inte om det någonsin uppdaterades för senaste iWeb, och jag minns inte nu vad det heter heller tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...