Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4S med Halebop


Jexyman

Rekommendera Poster

Vart läste du det, hittade inget?? Ja jo man ska inte ge upp men man blir ju snäppet galen ha ha när man väntar. Jag får väll hålla tummarna ända fram tills posten kommer imorgon.

 

 

motsvarande trådar för andra operatörer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 126
  • Created
  • Senaste svar

Vart läste du det, hittade inget?? Ja jo man ska inte ge upp men man blir ju snäppet galen ha ha när man väntar. Jag får väll hålla tummarna ända fram tills posten kommer imorgon.

 

Jag förstår precis vad du menar. Jag sitter och biter på naglarna här nästan. Blir min första iPhone, har varit sugen på en sen den första kom. Nu kan den liksom inte dyka upp fort nog.

 

Precis som ovanstående skriver, kolla trådarna för de som beställt med Telia och 3, till exempel. De har haft mer tur med sina godssökningar. Jag tvivlar dock på att Halebop ska ha ställt till det och ligger efter de andra med hanteringen, det verkar mer som att det blivit lite försening med uppdatering. Den som lever får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

motsvarande trådar för andra operatörer.

 

Undrade mera vart han hade läste på halebops hemsida!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrade mera vart han hade läste på halebops hemsida!!

 

Kolla beställningsbekräftelsen du fått från Halebop när du beställde telefonen. Där stod det först att ordern var registrerad, tidigt i morse var det ändrat till "levererad", iaf på min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

Kolla beställningsbekräftelsen du fått från Halebop när du beställde telefonen. Där stod det först att ordern var registrerad, tidigt i morse var det ändrat till "levererad", iaf på min.

 

Ah ok stod samma på min med imorse :). Får vänta och se imorrn, mer kan man inte göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått mail från Halebop, eller expresslogistik.se om att telefonen skickats till posten. Ännu ingen lycka med godssökning på postens hemsida dock. Väntar med spänning...

 

Samma här! Jag skulle tippa på att det kommer stå " Elektronisk information mottagen " inatt någongång. Sedan imorgon har du luren i näven ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chattade precis med Halebops support, som faktiskt är riktigt snabb och tillmötesgående, och fick fram följande. Läs nedifrån och upp:

 

==================================================

2011-10-27 20:37:27

Fr om det att den skickades, dvs fr o m kl 10:07

 

==================================================

2011-10-27 20:36:13

Inom 12 timmar från att den är skickad?

 

==================================================

2011-10-27 20:35:49

Den är skickad.

 

Kolli-nr hos posten blir sökbart inom 12 timmar.

==================================================

2011-10-27 20:35:16

Hej! Ett ögonblick så ska jag kolla upp ditt ärende.

 

==================================================

2011-10-27 20:35:11

Välkommen till livechatten!

 

==================================================

2011-10-27 20:34:14

Det är alltså en 4S!

 

==================================================

2011-10-27 20:32:29

Var är min telefon? Godssökningen på postens hemsida ger inget resultat, och jag förväntar mig att ha den i handen i morgon fredag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag chattade nyss också, då sa dom att man inte skulle få någon sms-avi utan det skulle komma i ett pappers-avi. Då frågade jag om man skulle få ett sånt imorgon också. Då svarade dom: "Vi kan inte garantera detta men det bör du få."

 

Vad tror ni? får vi vår väntade mobil imorgon? :P

 

Börjar galen snart tror jag..tänker bara på den jäkla mobilen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det som den jag chattade med sa så behöver du ingen avi. Då ser du när telefonen landat på ditt uthämtningsställe, ta med dig kolli-nr och ett leg och hämta ut den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här skrev personen jag chattade med! tyckte det lät konstigt :P de lär ju vara som dom sa till dig!

 

2011-10-27 21:07:36

 

Den och legitimation måste du ha med dig.

 

==================================================

 

2011-10-27 21:07:26

 

Nej utan du kommer få hem en pappersavi som du måste skriva under för att kunna hämta ut din beställning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycker jag låter konstigt. Kolli-id och leg har alltid fungerat för mig, sen har avin kommit dagen efter, och den har jag helt sonika slängt.

 

Det som är spännande nu är att se om kolli-id:et plötsligt kommer gå att spåra. 22.07 ska det gå, om man ska tro på killen jag chattade med.

 

Det är en lång följetong att beställa iPhone :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin_iPhone

Så här skrev personen jag chattade med! tyckte det lät konstigt :P de lär ju vara som dom sa till dig!

 

2011-10-27 21:07:36

 

Den och legitimation måste du ha med dig.

 

==================================================

 

2011-10-27 21:07:26

 

Nej utan du kommer få hem en pappersavi som du måste skriva under för att kunna hämta ut din beställning.

 

 

 

Dem sista fyra siffrorna i kollinumret ska räcka, kolla i spårningen när paketet anlänt till uthämtningsstället

Ta med dem sista fyra i kolli numret, säg dem och visa leg så skannar dem det :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min stod som skickad redan strax efter åtta imorse, men fortfarande inget på posten.se. Är lite besviken på att man inte kan se något - desto gladare att vi får ett kollinummer, till skillnad från några andra operatörer (verkar det som på andra trådar).

 

Synd att man jobbar imorgon, vill ju bara sitta och kötta hela dagen. Uppgraderar från iPhone 3G (inget S!) så det blir ju lagom stor skillnad. Äntligen kanske jag kan lyssna på mer än 30 sekunders Spotify innan det kraschar.

 

Och ja, jag skapade en användare här för att kunna svara på denna tråd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

I det mail jag fick från suporten så står det också att man kommer få hem en avi med posten. Denna måste man ha med sig om man ska ha ut paketet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast tror du verkligen det? Som många säger har man tidigare kunnat dra dit med bara ett nummer och legitimation. Har för mig att jag till och med skrivit på papper som de haft på uthämtningsstället, som de skriver ut på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast tror du verkligen det? Som många säger har man tidigare kunnat dra dit med bara ett nummer och legitimation. Har för mig att jag till och med skrivit på papper som de haft på uthämtningsstället, som de skriver ut på plats.

 

Det beror nog på vem som står bakom kassan.....

 

 

Någon som kan se sitt paket på posten.se?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

Jag kan fortfarande inte se ngt på posten.se. När man kommer få se ngt verkar ju bli ett mysterium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror nog på vem som står bakom kassan.....

 

 

Någon som kan se sitt paket på posten.se?

 

True dat! Hoppas på en ung, fräsch, snygg, storbystad blondin som har en passion för att ge ut paket utan avi, samt för killar med iPhone 4S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan konstatera att det svar jag fick från support inte var mycket värt då jag skulle se mitt paket på posten.se för 20 minuter sedan, men fortfarande ingen lycka där. Kanske är det bäst att gå och lägga sig, så att fredagen kommer snabbare? :)

 

Angående avin. Jag är 99,9% säker på att ni inte behöver ta med den till posten. Som sagt, kolli-id och legitimation har ALLTID fungerat för mig när jag sett att sakerna är på plats före avin har kommit. Det är inte fråga om vem som står i kassan heller, har man kolli-id och legitimation så är det inget fuffens för posten att lämna ut varan. De kan se att du är du, och de kan se att det är du som ska ha paketet. Skulle det inte fungera så är det Halebop som gjort någon vansinnesdeal med posten för just den här produkten, och det betvivlar jag å det grövsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan konstatera att det svar jag fick från support inte var mycket värt då jag skulle se mitt paket på posten.se för 20 minuter sedan, men fortfarande ingen lycka där. Kanske är det bäst att gå och lägga sig, så att fredagen kommer snabbare? :)

 

Angående avin. Jag är 99,9% säker på att ni inte behöver ta med den till posten. Som sagt, kolli-id och legitimation har ALLTID fungerat för mig när jag sett att sakerna är på plats före avin har kommit. Det är inte fråga om vem som står i kassan heller, har man kolli-id och legitimation så är det inget fuffens för posten att lämna ut varan. De kan se att du är du, och de kan se att det är du som ska ha paketet. Skulle det inte fungera så är det Halebop som gjort någon vansinnesdeal med posten för just den här produkten, och det betvivlar jag å det grövsta.

 

Eller så är det Apple som köpt upp posten och ändrat på reglerna för att vi ska bygga upp ett ännu större ha-begär för vår 4S. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, men det gäller fan inte Apple-produkter superirriterad.gif

 

Edit: Ska förövrigt lägga en sten på cmd och en på R när jag är inne på postens sida, så jag kan vakna mitt i natten och se hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

True dat! Hoppas på en ung, fräsch, snygg, storbystad blondin som har en passion för att ge ut paket utan avi, samt för killar med iPhone 4S.

 

Ha ha ha.... ja gör det!

 

Vi kan konstatera att det svar jag fick från support inte var mycket värt då jag skulle se mitt paket på posten.se för 20 minuter sedan, men fortfarande ingen lycka där. Kanske är det bäst att gå och lägga sig, så att fredagen kommer snabbare? :)

 

Angående avin. Jag är 99,9% säker på att ni inte behöver ta med den till posten. Som sagt, kolli-id och legitimation har ALLTID fungerat för mig när jag sett att sakerna är på plats före avin har kommit. Det är inte fråga om vem som står i kassan heller, har man kolli-id och legitimation så är det inget fuffens för posten att lämna ut varan. De kan se att du är du, och de kan se att det är du som ska ha paketet. Skulle det inte fungera så är det Halebop som gjort någon vansinnesdeal med posten för just den här produkten, och det betvivlar jag å det grövsta.

 

Jag har en gång fått avi till "fel" adress. Dock hade jag kolli-nr och leg med mig, men då avin gått till min gamla adress kunde jag inte få tag i den. De på hemköps "posten" tyckte att jag skulle låta paketet gå i retur och sen göra om beställningen (minns inte VAD det var, mer än att det var brådis). Ja ja... nu blev jag OT. Men jag ser inte heller ett smack på posten.se så nu skiter jag i det här och går och lägger mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

Men riktigt muppigtt att man inte kan se ngt på posten.se. Har alltid kunnat kolla mina paket, aldrig haft såna problem som finns nu. Man kanske ska sova, börjar blir rejält trött, kan knappt formulera mig rätt ha ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte som att Halebop borde ljuga om att de skickat iväg den, men de är väldigt konstigt att den inte registreras någonstans när den varit påväg hela dagen. Visst om någon Halebop-beställare drabbats av detta, men alla? Känns inte som posten borde hoppa över försändelser bara för att de är från Halebop (eller express logistics).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående avin. Jag har beställt både iPhone 3G och iPhone 4 från Halebop. Avin måste vara med då det inte är en vanlig sådan. Det är en avtalsavi där du genom att signera den skriver under avtalet på abonnemanget du valt att teckna med Halebop. Ingen signatur = inget avtal = ingen iPhone.

 

Ganska självklart om man tänker efter. Eller? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...