Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3GS: nytt batteri "laddas" inte


Ricco

Rekommendera Poster

Min 3GS är över två år och batteriet räckte till slut bara 30 min strömmande radio. Men eftersom jag anser att 3GS är snyggare än 4:an och jag inte vill köpa 4S utan väntar hellre på 5:an lämnade jag in den idag och fick nytt batteri.

 

Mitt problem: batteriprocent minskar trots att sladden är i (min fru har också 3GS så det är inget fel på sladden). Någon som känner igen problemet?

 

Självklart kommer jag kontakta butiken i morgon men slänger ut frågan ändå. Jag använder iOS5 och jag hade inga problem att ladda mitt usla batteri innan bateribytet och procentsatsen höjdes när jag laddade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag fick samma problem med syrrans 3Gs telefon som jag bytte batteri på.

Den säger att sladden är i men den laddar inte (ingen blixt på batteri ikonen) utan det bara visas en "sladd" ikon på batteri ikonen.

 

Den är uppdaterad med IOs 5 men frågan är måste man göra något för att laddning ska komma igång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Leif

 

Jag gick tillbaka till butiken och de löste problemet (även om de inte ville säga vad som var problemet). Nu fungerar laddningen igen i alla fall. Bytte du batteri själv? Jag lämnade in den på www.ifon.se (butik i Stockholm). Betalade 1100 kr och fick vänta i 40 min. När jag kom tillbaka löste de problemet på 15 min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag har samma problem. Jag bytte precis batteri själv och upptäckte att procenten minskar trots att telefonen besvara laddningssladden med ett pip, batterisymbolen visas på skärmen och den lilla ikonen i hörnet visar att batteriet laddas. Om jag stänger av telefonen så visas ingen laddningssymbol.

 

Någon som har en idé om vad jag kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem. Jag bytte precis batteri själv och upptäckte att procenten minskar trots att telefonen besvara laddningssladden med ett pip, batterisymbolen visas på skärmen och den lilla ikonen i hörnet visar att batteriet laddas. Om jag stänger av telefonen så visas ingen laddningssymbol.

 

Någon som har en idé om vad jag kan göra?

 

Jag svarar mig själv:

 

Batteriet var felande och jag fick ett nytt. Med det nya batteriet fungerar laddningen men telefonen startar istället om sig själv spontant flera gånger i timmen. Aldrig får man vara nöjd... Någon som sitter på en lösning till detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Får man fråga vad batteriet kostade ? och om den var original ?

Misstänker att du har fortfarande ett batterifel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...