Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Förhandsbokning av iPhone 4S


planis83

Rekommendera Poster

  • Svars 145
  • Created
  • Senaste svar

Beställde en svart 16gb med Telia Max25 + Surf runt 0700. Har dock inte fått något leveransdatum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en svart 16gb med Telia Max25 + Surf runt 0700. Har dock inte fått något leveransdatum.

Har du inte fått något datum i bekräftelsemailet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I som har koll - är det samma pris med 24 mån ABB som iPhone 4 hade tidigare?

 

Telesnor ville ha totalt 5280kr för 16GB-varianten med 24 månaders abonnemang (79kr + förhöjd månadsavgift 220kr). Med 24 månaders abb à 299kr fick man 1200kr rabatt (förhöjd månadsavgift 170kr istället). Jag vet tyvärr inte vad 4:an kostade för ett år sedan.

 

Jag beställde just en vit 16GB från Apple store. Lite dyrare men jag kan välja abb själv och jag får garanterat luren fortare än om jag väntar på att Telesnor släpper nästa batch för bokning. Återstår att se vad jag skall ta för abb, troligen Telesnor 199kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte välja vilket abonemang du vill ha när du köper 4S?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en djungel med alla priser och abonnemang där ute bland alla operatörer. Är det någon som har räknat ut vad en lur kostar utan abonnemanget när man binder sig? Får man någon rabatt när man binder på längre tid på själva luren? Är det billigare att köpa den kontant för 5800:- på Apple Store än att binda sig på ett abonnemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte fått något datum i bekräftelsemailet?

 

Nej, står endast "Leveransstatus

Direkt efter beställningen skickar vi ut ett skriftligt avtal. Leverans av varan sker först när du har skrivit under och skickat tillbaka avtalet till oss.

"

Får se vad som händer.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viccan. Jag tror att de gör så om du inte har loggat in på ditt Apple ID. Gör du det så har du så att säga identifierat dig redan och då skickar de inte ut ett bekräftelsebrev, tror jag. Rätta mig någon om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, står endast "Leveransstatus

Direkt efter beställningen skickar vi ut ett skriftligt avtal. Leverans av varan sker först när du har skrivit under och skickat tillbaka avtalet till oss.

 

"

Får se vad som händer.. :P

nyteckning av abb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viccan. Jag tror att de gör så om du inte har loggat in på ditt Apple ID. Gör du det så har du så att säga identifierat dig redan och då skickar de inte ut ett bekräftelsebrev, tror jag. Rätta mig någon om jag har fel.

 

 

Hann beställa från Telia, så tror inte det har med det att göra. Men det var ju tydligen ett misstag av telia att erbjuda förhandsbokningar, så får se vad som händer.

 

 

Edit: Aa nytt abonnemang med gammalt nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann beställa från Telia, så tror inte det har med det att göra. Men det var ju tydligen ett misstag av telia att erbjuda förhandsbokningar, så får se vad som händer.

 

 

Edit: Aa nytt abonnemang med gammalt nummer.

Skumt! När jag förlängde mitt abb så fick jag bekräftelse med leveransdatum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte välja vilket abonemang du vill ha när du köper 4S?

 

Telenor erbjöd bara tre abb vid förhandsbokning (alla på 24 månader): 79kr, 299kr pott och 699kr fast pris. Förhöjd månadsavgift blev då 220kr, 170kr resp 0kr (osäker på den sista där, jag minns inte riktigt). Det betyder 5280kr eller 4080kr för luren.

 

Totalkostnad med abb: 24*(79+220)=7176 exkl samtalskostnader och sms, 24*(299+170)=11256 inkl 7176kr att ringa/smsa för, alt 24*699=16776kr med fria samtal och sms. Med 199kr-abb och kontantköpt telefon blir kostnaden 10571kr varav 4776kr att ringa för. Jag ringer idag för 150-200kr/mån så 299kr-abbet blir för dyrt för mig. Dessutom kan jag fritt byta abb utan att behöva bry mig om bindningstider eller höjda månadsavgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos Apple kostar en 32Gb 6795:- När jag binder mig hos Telia i 12 månaderkostar det 250/månad plus 3095 i engångsavgift Dvs 6095:-

Binder jag mig 24 månader kostar den 5695:-

 

Sen kan man ju räkna som Telia att om man binder sig för abbonemang Flex 199:- plus som jag tog 5Gb datatrafik 100:- så drar de av 100 på månadsavgiften på telefonen. Kan ju va bra om man vill redovisa en lägre totalsumma för sambon :-)

Då blir totalen 4895:- resp 3295:-

 

 

 

Det är en djungel med alla priser och abonnemang där ute bland alla operatörer. Är det någon som har räknat ut vad en lur kostar utan abonnemanget när man binder sig? Får man någon rabatt när man binder på längre tid på själva luren? Är det billigare att köpa den kontant för 5800:- på Apple Store än att binda sig på ett abonnemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man då vill binda sig så är det billigare att delbeta den över 12 eller 24 månader än att betala den kontant kan man säga. jag trode att det skulle bli dyrare. Det jag inte gillar är att ha en hög telefonräkning. Det blir så mycket tycker jag om man ska ha telefon plus abonnemang och eventuell trafikavgift. Men det kanske är bättre endå att binda den med tanke på att det blir billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man då vill binda sig så är det billigare att delbeta den över 12 eller 24 månader än att betala den kontant kan man säga. jag trode att det skulle bli dyrare. Det jag inte gillar är att ha en hög telefonräkning. Det blir så mycket tycker jag om man ska ha telefon plus abonnemang och eventuell trafikavgift. Men det kanske är bättre endå att binda den med tanke på att det blir billigare.

 

Jag betalar hellre kontant här och nu än 220 kr/månad under överskådlig framtid och lite till. Med tanke på hur jag ringer tror jag det går jämnt upp med den femhundringen det skiljer i totalpris, även om allt jag inte ringer upp skulle hamnat i potten. Telias 49kr-abb är visserligen billigare än Telenor men jag är måttligt sugen på att binda upp mig i två år till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos Apple kostar en 32Gb 6795:- När jag binder mig hos Telia i 12 månaderkostar det 250/månad plus 3095 i engångsavgift Dvs 6095:-

Binder jag mig 24 månader kostar den 5695:-

 

Sen kan man ju räkna som Telia att om man binder sig för abbonemang Flex 199:- plus som jag tog 5Gb datatrafik 100:- så drar de av 100 på månadsavgiften på telefonen. Kan ju va bra om man vill redovisa en lägre totalsumma för sambon :-)

Då blir totalen 4895:- resp 3295:-

 

 

 

 

 

Om man ringer mycket så är det ofta billigare att köpa med abb för det ingår väldigt mycket telefontid i abbet. Ringer man inte så mycket så är det mer tveksamt.

5795 för mig kontant + 199 i månaden för abbet som jag har nu blir bäst för mig.

Lättare att sälja den om man nu vill ha en ny nästa år. Jag vill inte låsa upp mig på ett dyrt abb i 2 år.

Jag förstår dock om folk vill göra det. Jag gjorde det med min 3GS. Denna gång väljer jag en annan strategi ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis detta

 

Hej! Pga ett tekniskt misstag under natten till idag (fredagen den 21/10) var det möjligt att beställa iPhone 4S på telia.se.

Vi har mottagit en beställning från dig och trots det tekniska misstaget kommer vi att hantera din beställning så att du i samband med säljstarten får en iPhone 4S levererad.

Du kommer att få en separat bekräftelse med ordernummer via sms när ordern blivit registrerad. Med ordernumret kommer du kunna följa din leverans via telia.se/leverans. Mvh Telia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vit iPhone 4S beställd igår natt med abonnemang från Telenor. Fick 399 kr/mån med fri surf, gratis sms & samtal inom Telenor samt 2000 fria sms till andra nätverk. Great success!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag såg att Apple öppnat butiken för 4S o såg priserna trodde jag att mobiloperatörerna gjort detsamma, dvs att man kunde börja jämföra priserna mellan operatörernas s.k. subventioner tillsammans med abonnemang och Apples kontantpris. Men, icke. Nyfiken som jag är kollade jag med Telias kundsupport och de påstod först att det visst skulle gå att förhandsboka sedan i natt, men efter en stund påstod de att det uppstått något strul med uppladdningen av hemsidan. O det strulet tycks bestå. Så ni som lyckats vilka priser erbjöd Telia? Nåja det blir väl att byta operatör eller köpa obunden om man som jag vill ha en 64 GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som köpt 4S på Apple Store & vet om pengarna dras direkt från kontokortet eller om det dras först när den e packad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som köpt 4S på Apple Store & vet om pengarna dras direkt från kontokortet eller om det dras först när den e packad?

 

Är nästan hundra på att pengarna dras när du trycker på köp knappen, det vore väldigt opraktiskt att dra pengar när dom packat varan - kan inte tänka mig att det är fallet. Dock så kan det vara bra att beställa så snabbt som möjligt, då leveranstiden går upp med ungefär ~3 dagar per dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1319205064[/url]' post='1481949']

Någon som köpt 4S på Apple Store & vet om pengarna dras direkt från kontokortet eller om det dras först när den e packad?

 

Pengarna reserveras/dras direkt ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...