Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med iMessage och kontakter

robbz84

Recommended Posts

Har problem med iMessage, när jag får ett meddelande så syns inte namnet i avsändare utan endast nummret med +46 framför.

Har provat att lägga in nummren i kontakterna med både +46 och utan, tom haft dubletter (både +46 och "normala") men inget fungerar.

Har inte ändrat några inställningar mer än att konvertera mitt mobile me till iCloud.

Varför syns inte namnet på avsändaren i meddelandelistan? Jobbigt när man har flera konversationer igång och bara ser nummer...

Tacksam för hjälp..

//Robert

Funkar för mig, den listar namn den hittar i kontakterna.

Prova att lägga numret till kontakten med det numret. alltså markera meddelande och gå den vägen för att lägga till numret i kontakterna istället för att skriva in det själv. Den går ju efter hur numret skickas från avsändaren så det måste vara exakt matchning.

Du säger du inte har ändrat några inställningar, menar du att du inte har aktiverat iMessage? (Inställningar - Meddelanden).

Jodå iMessage är aktiverat men mig veterligen har jag inte ändrat något i inställningarna för kontakter eller nått annat som kan ha sabbat det :)

Har provat att lägga till numret genom meddelandet så att det blir en exakt matchning men det fungerar inte heller.

I notification center och pop-up rutan man får när nytt meddelande kommer så står det namn på avsändaren, men när jag kommer in i meddelande appen så står det bara numret på avsändaren..

Kanske ska tillägga att på min iPad1 så fungerar det som det ska, namnen syns som dom ska där och allt ska väll synkas i molnet? Så är numret korrekt och syns som det ska på iPaden så borde det ju inte vara nått problem på min iPhone4?

Prova att återställa telefonen, och när du återställer se till så du har minst 1,5Gb ledigt på den. Min erfarenhet är att den behöver extra utrymme för när den packar upp och behandlar det som körs in på telefonen.

Kontakter ska synkas om det är inställt att kontakter synkas... under Inställningar - iCloud.

Får nog ta och prova en återställning verkar det som, inget annat jag försökt med har fungerat.

Synkar allt till molnet, kontakter iCal allt :)

Hoppas det löser sig med återställningen bara, är lite irriterande som det är nu :)

Får ta och prova det imorgon, och återkommer med resultet...

//Robert

Har gjort en återställning av telefonen men det har inte hjälpt...

Någon annan som har något annat förslag om hur detta kan lösas?

//MVH Robert

• 3 weeks later...

Har du kontakterna under iCloud på iPhone eller under Allt på min iPhone?

Har du några kontakter under Allt på min iPhone?

Prova att lägga in ditt Apple-Id istället för telefon-nummer som svarsadress under Inställningar/Meddelanden/Ta emot på/Uppringnings-ID och stäng sedan av och sätt på iMessage under Inställningar/Meddelande.

Jag hade samma problem, men dessa saker löste det och det blev även korrekt synkade meddelande-listor på iPaden efter att jag hade switchat av och på iMessage i telefonen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...