Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Raderade ny iMacs hårddisk - återskapar hårddisken från time machine

leone

Recommended Posts

Hej!

Kan någon klok därute hjälpa mig?

Fick en ny imac idag. Hade problem med att dra på 10.7.2. Via support fick jag rådet att radera hårddisken och återinstallera mac os x Lion via datorn.

Problemet är att datorn inte kan ladda hem hela os x lion- Det stoppar efter bara några sekunder.

Så nu har jag en imac utan operativsystem. Men. Nu laddar jag över en säkerhetskopia som jag gjort på min macbook pro med Lion Os x 10.7.2

Allt verkar flyta på bra, den håller just nu på att återskapa filerna från time machine kopian.

Jag borde alltså få en driekt kopia av min macbook pro på min nya imac? med operativsystem (Os X Lion 10.7.2) plus alla dokument och användarinställningar.

Frågor:

Är det så?

Kan det medföra problem i så fall att ha två identiska datorer? Med samma namn blir det väl? och samma användarnamn?

Andra eventuella komplikationer?

Hur blir det till exempel med time machine kopieringen? Jag har nu bytt namn på imacen under Delningar i systeminställningar,

men båda "husen" heter ju samma och alla inställningar i övrigt är exakta kopior (förutom datornamnet som jag ändrat)..

Kommer denna operation som nu fungerar - dvs imacen är igång och en exakt kopia av min macbook pro Lion 10.7.2 -

leda till problem eller andra komplikationer... Eller är det bara att tuta och köra?

Tacksam för svar

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...