Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dålig täckning med iPhone 4S


the_karate_kid

Rekommendera Poster

Efter bytet till Telia och uppgradering till 5.0.1 så är min batteritid utmärkt. Skulle tro att det ständiga sökandet efter tappade nät suger enomt mycket batteri.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 176
  • Created
  • Senaste svar

Jag kör tele2 och har alla ovanstående problem med nya 4s (från applestore).

 

Hur länge vågar man vänta på att byta ut luren? Det borde, som tidigare konstaterats, komma en uppdatering som fixar det hela. Men NÄR?! Än så länge verkar ju apple helt ok med att byta in luren... Men kan man räkna med att det kommer att vara så hela garantitiden?

 

Alternativet är ju att köra min gamla 3gs med micro-simadapter till problemet är löst.

 

/S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra att så många har problem :( Själv så kör jag 4S i 3:s nät och det fungerar alldeles ypperligt på alla sätt å vis.

Är det inte Tele2 som är boven i dramat här, dom verkar överrepresenterade vad det gäller strul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde till apple, dom skickar en ny lur utan att blinka? Vet dom nåt som inte vi vet?!

 

Provar att byta ut den och ser om det blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem som dom flesta här, köpte på appstore har TELIA!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem som dom flesta här, köpte på appstore har TELIA!!!

Det var udda. Jag har hört enstaka fall om det, men det är synnerligen ovanligt. I ditt fall borde det verkligen räcka med att byta lur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var udda. Jag har hört enstaka fall om det, men det är synnerligen ovanligt. I ditt fall borde det verkligen räcka med att byta lur.

 

Väntar på nytt simkort det gamla klippte teliabutiken till men dom lyckades komma åt metallen! men blir det inte bättre efter det så ringer jag Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att ersätta mitt förbannade Tele2-SIM med ett kontaktkort från Telia idag. Nu fungerar telefonen klockrent! Det blir definitivt ett byte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar vart mitt förra inlägg tog vägen? Kan man se det?

Men jag får en ny telefon från Apple.

Kanon service, det är vad dom har....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar vart mitt förra inlägg tog vägen? Kan man se det?

Men jag får en ny telefon från Apple.

Kanon service, det är vad dom har....

 

Ja eller så tillämpar de bara korrekt kundvård och gällande regler angående köp över nätet/postorder. Mao 14 dagars returrätt.

Har returnerat min 4s men ännu osäker om jag ska köpa ny. Kör med min 4a tillsvidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag kommer få min telefon utbytt men det känns ju inte helt säkert att det kommer lösa problemet. Det ser inte ut som de bytaer utan att tveka inom 14 dagar i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle bara ringa till morsan idag och för det så var jag tvungen att stänga av o sätta på flygplansläget säkert fyra ggr.. Grymt irriterande! Om inte dessa problem löser sig inom en vecka så vettefan va jag ska tycka om tele2...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ny iPhone vart inte bättre med nytt simkort! Har TELIA!!! köpt på Applestore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är ju i princip bekräftat att Teliakunder inte har några problem, samt att massvis med Tele2kunder har problem, samt att de som bytt från Tele2 till Telia har fått sina problem lösta. Men, alla kan väl ha en personlig åsikt iallafall, även om den inte visar sig sann...

 

Hahaha... "Det är ju i princip bekräftat att Teliakunder inte har några problem....". Jag hoppas du inte försörjer dig på att ta fram nya läkemedel :-)

Du har fått en telefon som förmodligen är trasig, alternativt ett taskigt SIM-kort. Var tvungen att regga mig för att svara på dumheterna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha... "Det är ju i princip bekräftat att Teliakunder inte har några problem....". Jag hoppas du inte försörjer dig på att ta fram nya läkemedel :-)

Du har fått en telefon som förmodligen är trasig, alternativt ett taskigt SIM-kort. Var tvungen att regga mig för att svara på dumheterna...

 

Ja, kanske lite klantigt formulerat ja. Idag var dock första dagen med Telia som operatör. Om telefonen fungerat klockrent hela dagen? Ja. Nuff said.

 

Nu återstår bråk med Tele2 för att slippa de resterande månadsavgifterna för deras tjänst som inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kanske lite klantigt formulerat ja. Idag var dock första dagen med Telia som operatör. Om telefonen fungerat klockrent hela dagen? Ja. Nuff said.

 

Nu återstår bråk med Tele2 för att slippa de resterande månadsavgifterna för deras tjänst som inte fungerar.

 

Kul att din telefon fungerat en hel dag med Telia. Min har fungerat bra i 7 dagar med Tele2, vilken operatör är då bäst? Skämt åt sido. Du har inte konstaterat att Tele2:s tjänst inte fungerar genom att byta till Telia och vara felfri under en dag. Lika lite som jag kan säga att Tele2:s tjänst fungerar bra för att jag testat utan problem i 7 dagar.

 

Men om du är nöjd med Telia:s prissättning så är det ju bara att gratulera. Du får ju samtidigt bättre täckning på 2G uppe i Norrland :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att din telefon fungerat en hel dag med Telia. Min har fungerat bra i 7 dagar med Tele2, vilken operatör är då bäst? Skämt åt sido. Du har inte konstaterat att Tele2:s tjänst inte fungerar genom att byta till Telia och vara felfri under en dag. Lika lite som jag kan säga att Tele2:s tjänst fungerar bra för att jag testat utan problem i 7 dagar.

 

Men om du är nöjd med Telia:s prissättning så är det ju bara att gratulera. Du får ju samtidigt bättre täckning på 2G uppe i Norrland :)

 

 

 

Käkat spydighetstabletter till frukost? Min mobil har funkat hur dåligt som helst varje dag, i 10 dagar med Tele2. Att jag då efter en dag med Telia, då mobilen inte tappat nät en enda gång, konstaterar att det verkar vara Tele2 som det är fel på - är väl inte konstigt alls? Vem är du? Tomte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Käkat spydighetstabletter till frukost? Min mobil har funkat hur dåligt som helst varje dag, i 10 dagar med Tele2. Att jag då efter en dag med Telia, då mobilen inte tappat nät en enda gång, konstaterar att det verkar vara Tele2 som det är fel på - är väl inte konstigt alls? Vem är du? Tomte.

 

yeahbaby.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1321567974[/url]' post='1493890']

Käkat spydighetstabletter till frukost? Min mobil har funkat hur dåligt som helst varje dag, i 10 dagar med Tele2. Att jag då efter en dag med Telia, då mobilen inte tappat nät en enda gång, konstaterar att det verkar vara Tele2 som det är fel på - är väl inte konstigt alls? Vem är du? Tomte.

tongue.gif Ok, jag kanske är onödigt spydig. Men jag måste fråga, har du provat att byta sim-kort från tele2?Jag tycker din logik att döma ut en hel operatör, baserat på att byta sim till en annan operatör som använder exakt samma nät, haltar lite.Du kan ju faktiskt få samma resultat genom att byta tele2-sim, som jag vet att andra fått. Vet även flera som bytt telefon och också fått det löst.

Hur frustrerande det än är så tar denna typ av felsökning tid samt att det sällan beror enbart på en enda sak.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade era tips om att återställa nätverksinställningar och hittills (5 timmar) har den funkat klockrent, tack för tipset. Har Tele2 som operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på min 3e iPhone 4s med Telia simkort köpt på Apples hemsida!!! Funkar det inte bättre med den så väntar jag på iPhone 5 istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Hej, jag är ny här på forumet. Jag har en iPhone 4s med operatör tre.

Jag har ingen nät hemma och när den väl kmr då går det inte och ta emot samtal eller ringa, med andra ord så har jag inte täckning nångång hemma. Utomhus är den helt ok.

Jag ringde tre då gav de mig lite råd som folk nämnt här på forumet, jag har testat allt förutom att byta kort eller mobil.

Tre snackar massa skit om att de har bästa nätet, bullshit rakt av. Hade Telenor innan, det är stoooora skillnader .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på min 3e iPhone 4s med Telia simkort köpt på Apples hemsida!!! Funkar det inte bättre med den så väntar jag på iPhone 5 istället!

Vad gör du för att byta ut dina telefoner sådär, jag har abbonemang med tre och har en iPhone 4s. Har skit dålig täckning, dom vill ta in telefonen för att kolla om det är något fel på den, då undra jag hur långt tid det kan ta till man får tillbaka den??

Antar att det är samma verkstad de skickar iPhone till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar på min 3e iPhone 4s med Telia simkort köpt på Apples hemsida!!! Funkar det inte bättre med den så väntar jag på iPhone 5 istället!

Vad gör du för att byta ut dina telefoner sådär, jag har abbonemang med tre och har en iPhone 4s. Har skit dålig täckning, dom vill ta in telefonen för att kolla om det är något fel på den, då undra jag hur långt tid det kan ta till man får tillbaka den??

Antar att det är samma verkstad de skickar iPhone till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...