Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dålig täckning med iPhone 4S


the_karate_kid

Rekommendera Poster

  • Svars 176
  • Created
  • Senaste svar

Har tele2 och fick min iphone 4s idag. Precis lika bra täckning som jag hade med min SE P1i, om inte bättre. smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar problemfritt med data för mig men så fort man ska skicka ett vanligt sms eller ringa så strejker det och blir ingen service. Är detta mest förekommande med tele2 eller är det lika rakt över. dessutom så hittar jag inte så många diskussioner om detta på utländska forum. Kan detta strul bero på att det är en "world" phone och att detta inte lirar så bra med ex Tele2:s simkort/nät?

 

Måste bestämma mig för om jag ska skicka tillbaka eländet och få en ny eller tro på att det är mjukvara som kommer att ändras, antingen hos tele2 eller iOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 4S , Telenor.

Problem i snart 2 veckor med täckning, med sms, inga staplar, fått starta om mobilen flera gånger om dan för att kunna ringa mm.

Efter ett tips här så tog jag bort pinkoden och har inte haft några som helst problem i snart ett dygn.

Alla problem verkar vara borta.

Det är märkligt att Telenors support och kundtjänst på Kungsgatan inte kunde tipsa om denna lösning.

Detta bör leverantörerna lägga ut på sina sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min täckning fungerar hyfsat sedan jag tog bort sim-pin... men NÄR kommer uppdateringen?? Var ska man hålla ögonen öppna efter ny information angående dessa problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också problem med min 4s från Tele2. Pratade med Brightpoint nyss: problem över hela 4s-linjen. Omöjligt för dem att säga vilka modeller som iOs lirar bra med. Därför kan jag inte veta om min ersättningslur blir felfri, blev slutsatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia 32GB vit. Inga som helst problem med någonting alls. Tidszonsstöd och PIN-lås är aktiverade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Telia, i Stockholm.

På Söder runt Högalid fungerar min 4S med PIN-koden igång, på östra Kungsholmen fungerar det om jag tar bort PIN-koden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterat till 5.0.1 nu. Den har hållt sig i en timme nu ungefär... Men - mandomsprovet blir imorgon när man rör sig runt stan. Hoppas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte bara säga att jag tappar täckningen ovanligt sällan (läs aldrig) med min 4s

 

innan hade jag HTC Desire och den tappade samtal flera gånger per dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också fått problem nu bytte till mitt gamla nr igår hade ett tillfälligt simkort innan med ett annat nr. Jag har Comviq kontantkort och med mitt vanliga nr så tappar jag också täckningen. Kan inte ens kolla hur mycket pengar jag har kvar...

Mitt tillfälliga nr så funkade allt perfekt. Inga problem då men nu har det inträffat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan konstatera att uppdateringen inte hjälper ett skit mot problem med täckning!! Otroligt besviken nu! Har inte haft en fungerande lur på 2 veckor! Tror ni att det är någon ide att skicka till brightpoint? Byter dom luren eller bara återställer? Phone house vill inte häva köpet iaf :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite dum nu, och länkar till en konkurrerande tidnings artikel i frågan (sorry MW): http://www.mobil.se/nyheter/iphone-4s-problem-hos-tele2-och-telenor-1.492148.html

 

Tele2 är ju iallafall medvetna om det. Kolla artikelkommentarerna, där har någon smart jäkel funderat ut att det verkar vara basebandet som fastnar i en dum loop av krascher - och isåfall är det nog snarare en bugg än fel hos Tele2...

 

Apple kanske inte vågar gå ut och erkänna detta fel, pga "antennproblemen" med fyran i början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som det är mest tele2 som har störst problem. Tycker själv att min 4s är mycket bättre på både batteri och mottagning än min gamla 4 var. Kör Telia på alla iPhone i familjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara någon kombo av Tele2/Telenor och deras komponentleverantör Huawei samt då 4S ihop med iOS 5 som är problemet. Något som bör åtgärdas av operatörerna i samarbete med Apple. Jag och frugan kör 4s med Telia och allt funkar klockrent. Mycket bättre än på 4:an och 3GS:en till och med avseende både mottagning/täckning/samtalsuppkoppling samt batterikapacitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppdatera min iphone igår och nu fungerar allt som det ska!!

 

Jag uppdaterade också min igår, men har inte märkt någon skillnad alls... men jag har inte haft några problem före uppdateringen heller. smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...