Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dålig täckning med iPhone 4S


the_karate_kid

Rekommendera Poster

Har en iPhone 4s som jag köpt direkt från Apple och det är andra dagen idag som jag använder den. Redan märkt problem med att den tappar täckning. Verkar vara när den ska gå från Telia 3G och vanlig gsm Tele2 som jag har som operatör.

Iaf var jag förbi en tele2 butik idag o där fick jag nytt sim kort då dessa tydligen ställa till problem, någon som hört något om defekta sim kort? Iaf så har jag samma problem...suck :( Min gamla iPhone 4 funkar mkt bättre och funderar nästan på att byta tillbaka. Batteriet är ett annat stort problem som dräneras på nolltid. Då använder jag 4s mkt mindre än gamla o har inte ens aktiverat Siri. Jag har testat det ni nämner, återställning och nätverks återställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 176
  • Created
  • Senaste svar

Har en iPhone 4s som jag köpt direkt från Apple och det är andra dagen idag som jag använder den. Redan märkt problem med att den tappar täckning. Verkar vara när den ska gå från Telia 3G och vanlig gsm Tele2 som jag har som operatör.

Iaf var jag förbi en tele2 butik idag o där fick jag nytt sim kort då dessa tydligen ställa till problem, någon som hört något om defekta sim kort? Iaf så har jag samma problem...suck :( Min gamla iPhone 4 funkar mkt bättre och funderar nästan på att byta tillbaka. Batteriet är ett annat stort problem som dräneras på nolltid. Då använder jag 4s mkt mindre än gamla o har inte ens aktiverat Siri. Jag har testat det ni nämner, återställning och nätverks återställning.

 

Jag har också bytt simkort.. Det är inget fel på dom dock. Det är Apple som släppt en produkt i ofärdigt skick. Riktigt oschysstt tycker jag. Dessutom har dom lagt locket på. Finns ingen vettig information att tillgå någonstans. Jag försökte med IDG och Macworld. Skrev så här:

 

"Som ni säkert redan känner är iPhone 4S under all kritik vad gäller täckning! Den har levererats med ett mjukvarufel som gör att den tappar nät precis hela tiden! 20 ggr per dag! Min telefon är helt obrukbar och jag kommer nu efter 5 dagar packa ner den igen och använda en gammal istället? Felet är bekräftat av alla operatörer men det går inte att läsa om det någonstans! Ej heller få en förklaring på vad som händer. Vänta, är allt kuntjänsten säger! Nu undrar jag varför inte ni heller rapporterar om detta? Sitter ni i knät Apple eller? P.g.a. reklam spons eller liknande! Ni som skriver om minsta lilla Apple uppdatering borde kanske ta en titt på detta! Samtalen rasar in till operatörerna.. Tacksam för svar"

 

Jag har inte fått något svar överhuvudtaget.. Hmmm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Burnin Sven

Ja det är typiskt när det strular så är det tyst för det blir inga reklampengar på det hehe. Min 4a funkade skitbra innan jag gjorde uppdateringen till ios5 och vips så loosade jag filmer som var ovärderliga för mig. Men det var ju givetvis mitt eget fel så klart eller? Kan bara säga tur man inte väntade till 4s kom som jag hade i tankarna men beslöt strunta i och sen svor över när jag läste om den och hur mycket bättre den skulle vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra men absolut klaga/påtala alla fel/problem med 4s! Märkbart att den tappar mottagningen allt för ofta till följd att man ej kan ringa vilket väl är dess primära funktion? Sen så är batteri tiden ett skämt! Ser hur nivån sjunker % för % medans jag skriver detta inlägg. Trist o mkt dåligt! HopPas verkligen på en uppdatering. Men ska iaf ringa Apple o höra vad de säger. Stängt av platstjänster etc för att spara batteri men det sjunker ändå för fort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit. Nu tappar fånen täckning varje gång jag ska skicka sms. Någon som märkt detta med?

 

Jo, så länge meddelanden inte skickas via iMessage så har jag lite problem :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min 4S häromdagen. Den började tappa täckning med en gång. Fick starta om den med jämna mellanrum. Men efter att jag tagit bort pin-koden har den funkat prima :) Ingen omstart sedan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min 4S häromdagen. Den började tappa täckning med en gång. Fick starta om den med jämna mellanrum. Men efter att jag tagit bort pin-koden har den funkat prima :) Ingen omstart sedan dess.

 

Har du också Tele2 som operatör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min från Tele2. Har haft problem med att skicka samtal och ringa. Tappar kontakten med mobilnätet och måste söka om. Enl Tele2 så är det ett känt problem med 4S. De väntar på en uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är lite oroväckande är att (iaf enligt info jag fick), så står det inget om detta problemet i ios 5.0.1 betan. Det enda det pratas om är fix för batteriproblemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt. Jag hoppas att det finns ett samband där som kan åtgärdas med en uppdatering. Något jag funderat över är hur telefonen och operatörerna hanterar Fast Dormancy. Kan problemet ligga i hur telefonen försöker att koppla upp sig mot mobilnätet efter att ha varit i passivt läge? Det här är något som operatörernas nät också måste hantera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en iPhone 4S 64gb. Tele2 som operatör.

Sedan start problem att ringa. Tappar kontakt och får ingen service. Andra bredvid med tele2 har bra mottagning men jag ingen.

Testat att stänga av pinkod samt även låskod. Återställt nätverksinställningarna. Fortfarande strul. Börjar tro att det kan ha med byte från gsm till 3g att göra. Där jag bor bytte min gamla nokia ofta från 3g till gsm, dock utan problem.

Irriterande är det iaf!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant synpunkt. Har också märkt att sms fungerar bättre med 3G. Vid byten verkar telefonen Tappa kontakten med mobilnätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft liknanade problem med iPhone 4S , och Telenor som operatör. När jag kontaktade Telenors kundtjänst verkade det först som att det var nåt med sim-kortet. Nytt sim hjälpte inte.

 

Jag testade att återställa nätverksinställningarna och det verkar som att det hjälpte.

 

Vore skönt att få veta varför det blir så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade stora problem med min 4s dom två första dagarna men efter lite sökande hittade jag detta.

Ni som har problem med att den tappar nätet.

Gå in på "Inställningar" -> "Telefon" -> "SIM-Pin" och stäng av SIM-Pin

 

Ni som har problem med batteritid.

Gå in på "Inställningar" -> "Platstjänster" -> "Systemtjänster" (längst ner) och stäng av "Ställer in tidszon"

 

Hoppas det kan hjälpa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu undrar jag om problemen är kopplade till vilken storlek på minnen man har. De flesta jag talat med har problem med täckningen på 64GB medans jag träffat folk med tex 16GB som inte har problem. Tror ni att detta kan påverka. Om det är mjukvaran borde det inte göra det tycker man...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia har jag. Inga problem alls än så länge. Hade iPhone 4 innan och upplever samma goda kvalitet med 4S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia har jag. Inga problem alls än så länge. Hade iPhone 4 innan och upplever samma goda kvalitet med 4S.

 

Mm, det är det jag fnular på. Vad har i så fall Telia i sitt nät som de andra operatörerna saknar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Detta är en bugg i mjukvaran, (IOS5) och ska lösas om man stänger av, så att man inte behöver låsa upp simkortet när man startar telefonen. (Tänk på att istället, om du inte redan har det, sätta på kodlås för själva telefonen) Så får vi hoppas att Apple löser detta till nästa uppdatering. Säg till om någon av er INTE har simupplåsning igång när ni startar telefonen. Då skulle det vara konstigt, men bra att veta. MVH Anton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Detta är en bugg i mjukvaran, (IOS5) och ska lösas om man stänger av, så att man inte behöver låsa upp simkortet när man startar telefonen. (Tänk på att istället, om du inte redan har det, sätta på kodlås för själva telefonen) Så får vi hoppas att Apple löser detta till nästa uppdatering. Säg till om någon av er INTE har simupplåsning igång när ni startar telefonen. Då skulle det vara konstigt, men bra att veta. MVH Anton.

 

Jag har inte använt sim korts lås på några år men har ändå alla nämnda problem. Tele2 som operatör. Men de använder Telias 3G nät så spelar nog ingen roll vilken operatör man har.

 

Jag har iaf ledsnat och bokat retur av min 4S och kör med min gamla 4a som fungerar perfekt! Och vilken skillnad i batteritid, MKT längre än 4s!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte använt sim korts lås på några år men har ändå alla nämnda problem. Tele2 som operatör. Men de använder Telias 3G nät så spelar nog ingen roll vilken operatör man har.

 

Jag har iaf ledsnat och bokat retur av min 4S och kör med min gamla 4a som fungerar perfekt! Och vilken skillnad i batteritid, MKT längre än 4s!

 

Finns gott om rapporter på bla 99.se som hävdar motsatsen... ang. batteritid dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...