Iraila Postad 29 oktober, 2011 Share Postad 29 oktober, 2011 SENASTE NYTT! Täckning försvann igen....detta är ju bara bull!!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ramboline Postad 29 oktober, 2011 Share Postad 29 oktober, 2011 Har bättre täckning på 4s än jag hade med iphone 4 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Iraila Postad 29 oktober, 2011 Share Postad 29 oktober, 2011 Nu har jag också "Återställ nätverksinställn" ...har gått ett par timmar, Hoppas det håller i sig nu.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zpaz6969 Postad 29 oktober, 2011 Share Postad 29 oktober, 2011 Tack. Nu har jag återställt. Håller tummarna på att det funkar nu......... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonte77 Postad 29 oktober, 2011 Share Postad 29 oktober, 2011 Skönt att jag inte är ensam om detta! Köpte min iPhone 4s igår med Tele 2 och har haft konstant problem med täckning/nät. Helt sonika står det ingen service. Sms står bara skickar... Men inget händer fast indikatorn visar flera staplar. Totalt buggigt! Detta i centrala Sthlm. Problemet har utstått ca 10 ggr under dagen!! Vad göra? Skicka på service är väl ingen ide? Tacksam för tips! Mvh Jonte Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sociofraude Postad 29 oktober, 2011 Share Postad 29 oktober, 2011 Har bättre täckning på 4s än jag hade med iphone 4 Same here ! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DanielRasmussen Postad 29 oktober, 2011 Share Postad 29 oktober, 2011 Samma problem som många beskriver, "Ingen service" och ingen chans att ta emot samtal utan att starta om telefonen. Testade att återställa nätverksinställningar och hoppas starkt på detta! Tack för tipsen! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kef123 Postad 30 oktober, 2011 Share Postad 30 oktober, 2011 Samma problem här. Har 3 som operatör och tappar täckning hela tiden Startade om telefonen säkert 10 gånger igår Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
danielalden Postad 30 oktober, 2011 Share Postad 30 oktober, 2011 Jag har samma problem, har iPhone 4s med ios 5 och Telenor... Riktigt irriterande! Ska göra återställning på den nu o se om det funkar... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
redcoon Postad 30 oktober, 2011 Share Postad 30 oktober, 2011 Jag avaktiverade pinkoden och sedan dess har allt funkat kanon. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Iraila Postad 30 oktober, 2011 Share Postad 30 oktober, 2011 ...jaha, fortfarande samma problem! Upptäckte en annan grej igår - (Ingen service) utanför Malmö, omstart hjälpte heller inte! Testade och starta telefonen igen vid ankomsten till Malmö sent på natten, då funkade allt som vanligt. Återigen försvann täckning tidigt på morgonen Ska snart iväg till telenor butiken och fråga efter ett nytt microsim kort, kanske det som är problemet.. lite besviken är jag på Iphone faktiskt, med tanke på jag har använt HTC de senaste 3 åren och det var aldrig några problem... MVH // Ari Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kef123 Postad 30 oktober, 2011 Share Postad 30 oktober, 2011 1319960732[/url]' post='1485562']Jag avaktiverade pinkoden och sedan dess har allt funkat kanon. Verkar vara lösningen för mig med Har provat alla återställningar bytt simkort mm utan någon förbättring Men sen jag avaktiverade pinkoden har det funkat perfekt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joek Postad 30 oktober, 2011 Share Postad 30 oktober, 2011 Har precis samma problem som "Iraila" Har tagit ut mitt nya microsim som jag fick till min 4s och stoppat i det i min gamla 3Gs med ios5. Då funkar det perfekt. I mitt fall är det förmodligen inte sim-kortet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Iraila Postad 30 oktober, 2011 Share Postad 30 oktober, 2011 ...telenor butiken kunde inte hjälpa till, talade nyss med telenos kundservice/Iphone avdelning, de säger att Apple är medveten om prolemet, och eventullet måndag/tisdag skall problmet vara löst... Sista utväg för mini del, jag avaktiverade pinkoden, återstår och se... Tack för tipset redcoon! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
danielalden Postad 30 oktober, 2011 Share Postad 30 oktober, 2011 ...telenor butiken kunde inte hjälpa till, talade nyss med telenos kundservice/Iphone avdelning, de säger att Apple är medveten om prolemet, och eventullet måndag/tisdag skall problmet vara löst... Sista utväg för mini del, jag avaktiverade pinkoden, återstår och se... Tack för tipset redcoon! Jag pratade också med Telenor kundtjänst för en stund sedan, dom sa att Apple jobbar på problemet, eventuellt blir det en uppdatering. Sen om det är det som är felet återstår att se...jag har nämligen haft samma problem på min gamla 3GS också så felet kanske ligger hos operatören..? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonte77 Postad 30 oktober, 2011 Share Postad 30 oktober, 2011 Har testat återställa minst 3 gånger helt utan sim lås. Inget verkar hjälpa. Ingen service står det med jämna mellanrum. Mest irriterande är när den visar flera staplar men är helt omöjlig att ringa med! Samtal misslyckas gång på gång! Vad ska Tele 2 säga imorgon när kuntjänsten öppnar? Livrädd att dom inte har någon koll alls. Då sitter jag här med en värdelös telefon för nästan 8000 kr. Kul! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mickelu Postad 30 oktober, 2011 Share Postad 30 oktober, 2011 Har haft samma problem. Jag har 3 som operatör och varit tvungen att starta om ca 10 ggr per dag sen jag fick den 28e. Återställde nätverksinställningar alldeles nyss och helt plötsligt rasslade det in meddelanden och missade samtal som uteblivit pga tappad täckning. Jag hoppas också att problemet är avhjälpt. Annars blir jag jävligt irriterad..... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Iraila Postad 31 oktober, 2011 Share Postad 31 oktober, 2011 Luren funkar utmärkt sen sista omstarten igår, med pinkoden avaktiverad! Att en pinkkod ska ställa till det?? ...förstår jag mig inte på det Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Janala Postad 31 oktober, 2011 Share Postad 31 oktober, 2011 Luren funkar utmärkt sen sista omstarten igår, med pinkoden avaktiverad! Att en pinkkod ska ställa till det?? ...förstår jag mig inte på det Hur stänger man av pinkoden? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonte77 Postad 31 oktober, 2011 Share Postad 31 oktober, 2011 Hos mig hjälpte det inte att stänga av pinkod. Men jag har alltid tankat in säkerhets återställning! Kan det vara där problemet ligger? Ska jag testa återställa helt utan återställning? Tacksam för hjälp Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonte77 Postad 31 oktober, 2011 Share Postad 31 oktober, 2011 Har testat detta också! Hjälpte inte! Jag ger upp! Tele2 säger nu att dom lämnat ärendet till Apple efter att många kunder klagat! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bexxen Postad 31 oktober, 2011 Share Postad 31 oktober, 2011 Provade återställa nät.inst. och tog bort pin-koden, Nu har det funkat i 4h, förut var jag tvungen att starta om telefonen 1 gång i timmen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-K- Postad 31 oktober, 2011 Share Postad 31 oktober, 2011 Jag har också det här riktigt irriterande problemet.... Inte så roligt när man precis lagt en massa pengar på ny telefon. Har provat att återställa nätverksinställningarna, det gav inget resultat. Så nu är pinkoden bortplockad också och jag hoppas på att det ska göra nån skillnad. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Iraila Postad 31 oktober, 2011 Share Postad 31 oktober, 2011 Inställningar/Telefon/SIM-PIN och sedan avaktivera SIM-PIN Hör gärna av dig med resultat lycka till Hur stänger man av pinkoden? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Janala Postad 31 oktober, 2011 Share Postad 31 oktober, 2011 Inställningar/Telefon/SIM-PIN och sedan avaktivera SIM-PIN Hör gärna av dig med resultat lycka till Tack det funkar nu! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.