Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Adressfältet borta i Safari

Exdiaq

Recommended Posts

Hej!

Helt plötsligt har adressfältet i Safari försvunnit och likaså "fram" och "tillbaka"-knapparna. Även "Google-rutan" har försvunnit. Någon som sitter på en lösning? Enda jag har gjort är att uppgraderat från OSx 10.6 till 10.7 och i början var det som vanligt.

Testa att (åter)anpassa verktygsfältet, Safari>Innehåll>Anpassa verktygsfältet.

Funkade, tack! Gick in där, sen tryckte "göm verktygsfält" och sedan "visa verkltygsfält" så kom det.

Funkade, tack! Gick in där, sen tryckte "göm verktygsfält" och sedan "visa verkltygsfält" så kom det.

Glömde skriva om det, men du hittade ju det ändå! :ThumbsUp:

Äsch, nu försvinner det hela tiden igen! Gör samma procedur som innan så kommer det tillbaka, men sedan försvinner det efter ett tag igen (när jag öppnar nya fönster?).

Testa att Återställa Safari, under Safari-menyn. Innan Lion kunde man rensa bort plist-filen (den kan vara korrupt), men man kan inte söka i systemet längre, tror jag. Kanske någon vet hur man gör?

Testa att Återställa Safari, under Safari-menyn. Innan Lion kunde man rensa bort plist-filen (den kan vara korrupt), men man kan inte söka i systemet längre, tror jag. Kanske någon vet hur man gör?

I menyn under Gå, tryck på alt-tangenten så kommer Bibliotek fram. Gå dit och leta upp mappen Preferences och com. apple Safari.plist. Släng den.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...