jonatannn Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Har två mailkonton och tre datorer. När jag öppnar mitt gmailkonto via mail så kan jag där radera inkommande mail får att sen slippa göra om det på mina övriga datorer. Jag raderar med andra ord även på gmail servern via mail. Jag får det dock inte att fungera i hotmail som jag oxå öppnar i mail. Är det en inställning som jag ska göra i mail eller hur skall jag göra för att slippa radera ett och samma mail tre ggr på tre olika datorer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Gissar att du använder IMAP med Gmail och POP till Hotmail. Två olika mail-tekniker. IMAP tillför just den funktionaliteten du beskriver, dvs du delar allt mellan alla apparater. POP fungerar inte så. Vet dock inte ens om Hotmail ger dig möjlighet att använda IMAP. Du får kolla upp det själv tror jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonatannn Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Ok, där ser man... Hotmail verkar inte ha stöd för imap... Det suger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 I vissa e-postprogram (Entourage exempelvis) så kan du välja att ta bort meddelandet från POP-servern. Det innebär att du inte får det meddelandet till de datorer som inte hunnit hämta sin egen kopia ännu. Så om du har e-postprogrammet igång på en dator i taget så funkar detta. Men om du kör på alla samtidigt så hjälper det inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonatannn Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Jaha, problemet är att de tre datorerna är ofta igång samtidigt så de hinner hämta.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Detta kanske funkar: http://www.sirslur.com/2010/09/01/hotmail-has-imap-and-works-on-iphone/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.