lilQueen Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Skulle ändra mina ikoner på mapparna, läste mig till att man ska köra Apple+I > kopiera ikon > apple+ I > Klistra in, nog funkade det alltid men det blev inte den ikonen som jag skulle ha, utan en "förhandsgransknings" bild som det står PNG på. Vad gör jag för fel? Jag är jätte ny på mac, så en tydlig beskrivning uppskattas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swordfish Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Det fungerar inte med vilken bild som helst, se min bifogade bild för att se hur det måste se ut för att fungera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilQueen Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Tack! Nu funkar det! Jag gjorde om PNG till Jpeg. en till sak bara, eftersom de e en Jpeg så får ja ju en "vit" bakgrund på ikon bilden, istället för en genomskinlig. Finns det nått annat format eller sätt som gör att jag slipper den vita bakgrunden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ravenholm Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Jag har genomskinliga png-bilder som ikon för en del mappar. Du kan testa att öppna png-bilden i Förhandsvisning och där först markera hela bilden och därefter kopiera den (cmd A resp. cmd C) och till sist visa info för mappen och klistra in ikonen (cmd I resp cmd V). Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilQueen Posted October 21, 2011 Author Share Posted October 21, 2011 Nämen titta, nu blev det precis som jag ville ha det. Thx! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.