Autorotate Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Tjena, Försöker styra upp lite på företaget genom att använda vår OS X 10.6 (SL) Server. Har tänkt att använda Wikin tillsammans med kalendern för att alla ska kunna se ett gemensamt schema. Jag har öppnat upp och sparat det i iCal på Macen, får förfrågan om jag ska spara det i iCloud och det svarar jag ja på. Jag får upp inloggningen till servern på min ipad/iphone och efter inloggad kan jag få in kalendern. Allt perfekt, MEN om jag nu lägger in något nytt i kalendern (på wikin) så uppdateras inte mina kalendrar på iphonen/ipad dock på Macen efter ett tag... Går jag sedan in på icloud.com så ligger in min kalender prenumeration där heller. Så min fråga är, hur löser jag detta? Måste vi uppdatera till OS X Lion server? Jag läste lite om att det finns push-notiser i nya server-versionen, är detta något som går att få in på iphonen? Mattias Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Finns inte stöd i 10.6 för icloud än. Det kanske kommer. Just nu så stödjs bara lion 10.7.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Autorotate Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Aha okej.. Konstigt att jag får dit den första inläsningen ändå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Autorotate Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Fråga: I Lion versionen, kan man addera filer till iCal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.