Måsägget Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Beställde en OWC SSD för ett tag sen, var fel på den så skickade tillbaka den efter att den blev sjukt långsam! Men precis nu ringde en tjej ifrån UPS och bad mig betala 553kr för SSDn, en SSD som jag redan har betalt tullavgift för! Visserligen, kan kanske få tillbaka mina pengar efter lite klagomål! Men när det står att det är en utbytt produkt så tycker man ju att det ska vara lungt ändå! men nej nej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balooba Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Beställde en OWC SSD för ett tag sen, var fel på den så skickade tillbaka den efter att den blev sjukt långsam! Men precis nu ringde en tjej ifrån UPS och bad mig betala 553kr för SSDn, en SSD som jag redan har betalt tullavgift för! Visserligen, kan kanske få tillbaka mina pengar efter lite klagomål! Men när det står att det är en utbytt produkt så tycker man ju att det ska vara lungt ändå! men nej nej... Det är många som skriver "utbytt produkt" eller liknande ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Måsägget Posted October 18, 2011 Author Share Posted October 18, 2011 Mjo, sant! Har iaf mejlat tullverket nu, ringer om under dagen imon ändå... Rätt segt o behöva betala tullavgifter som snart uppstiger hela SSDn's kostnad! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balooba Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Mjo, sant! Har iaf mejlat tullverket nu, ringer om under dagen imon ändå... Rätt segt o behöva betala tullavgifter som snart uppstiger hela SSDn's kostnad! Nja, det gäller ju bara att visa upp kvittot med serienumret. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Måsägget Posted October 18, 2011 Author Share Posted October 18, 2011 ErsättningsleveranserOm du får en ersättningsleverans betraktar vi det som vanlig import, det vill säga du får betala tull och moms. Om du vill ansöka om återbetalning av tull och moms för ursprungsvaran ska du först returnera den. Sen skickar du din ansökan i form av ett brev till oss. Till brevet ska du bifoga bevis på att varan har returnerats, t.ex. en kreditnota eller något annat dokument som visar att mottagaren har godtagit returen. - Tullverket Har dock inte fått någon bekräftelse att dom tagit emot den i staterna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 - Tullverket Har dock inte fått någon bekräftelse att dom tagit emot den i staterna... Å, tusan, då har jag betalat för mycket när jag hade en likadan procedur med ett Sonnet G4-processorkort. Men det är väl så dags... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Måsägget Posted October 18, 2011 Author Share Posted October 18, 2011 aj då! Har mejlat OWC som sålde SSDn, ska få alla dokument och RMA's! Hoppas jag skall få tillbaka cashen iaf! 565kr kan man ha roligare för faktiskt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balooba Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 565kr kan man ha roligare för faktiskt! 565:- är väl ungefär tio öl, du kanske bara har roligt de första fyra, sen tror du bara att du har roligt. Ta förlusten som en man och vakna utan huvudvärk på morgonen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Måsägget Posted October 18, 2011 Author Share Posted October 18, 2011 Hehe, men när man e en Gymnasiestudent som får 1050kr av farbror staten, så känns det en del! sure, har ju andra tillgångar! Men jag lägger hellre egentligen dom på annat! ^^ Får inte heller baksmällor! :-/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Kunde du inte ha köpt dina prylar i Sverige och få det lättare med garantifrågor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Måsägget Posted October 18, 2011 Author Share Posted October 18, 2011 Finns inte tillgängliga i Sverige, hade inga problem med garantin! Bara Tullverket som skall ha betalt 2ggr för samma produkt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Stå på dig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Måsägget Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Det ska jag! Har inte fått svar på mitt mail, så imon ringer jag till dom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.