Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Internetdelning mellan två iPhone, funkar det?

macki81

Recommended Posts

Jag försöker göra en internetdelning med min iPhone 3GS och iPhone 4. Men de kan inte hitta varandra. Har testat tvärtom och det funkar inte heller. Ska man inte kunna dela internet mellan två iPhone eller?

Jag försöker göra en internetdelning med min iPhone 3GS och iPhone 4. Men de kan inte hitta varandra. Har testat tvärtom och det funkar inte heller. Ska man inte kunna dela internet mellan två iPhone eller?

Starta ett wifi-hotspot på den ena bara. På iphone 4 går du bara in i inställningarna. Om du vill dela med dig från 3gs:en måste du jailbreaka den för att skapa ett wifi hotspot.

3GS ska kunna dela sin internetanslutning via bluetooth till iPhone 4 om den har ios 4.3 eller senare.

3GS ska kunna dela sin internetanslutning via bluetooth till iPhone 4 om den har ios 4.3 eller senare.

Jag har iOS 5 i båda.

Jätteskumt. Ipad 2 hittar både 3GSen o 4an men de kan inte hitta varandra

Förresten jag delar med bluetooth

Jag kan bara dela från iphone 4 till 3GS via wifi hotspot. Genom blåtand hittar dom inte varandra.

Jag kan bara dela från iphone 4 till 3GS via wifi hotspot. Genom blåtand hittar dom inte varandra.

Ok, samma sak för mig då..

Jo, varför jag vill kunna köra internetdelning från min 3GS till 4an är för att 4an är en jobbtelefon med bara 1gb datatrafik. Min 3GS som är min privata har fri surf. 4an har mkt bättre skärm så vill surfa me den istället för 3GS, när jag pendlar

Ok, samma sak för mig då..

Jo, varför jag vill kunna köra internetdelning från min 3GS till 4an är för att 4an är en jobbtelefon med bara 1gb datatrafik. Min 3GS som är min privata har fri surf. 4an har mkt bättre skärm så vill surfa me den istället för 3GS, när jag pendlar

1gb räcker gott och väl till vanligt surfande. Så länge du inte streamar massa film eller musik så räcker det gott och väl.

1gb räcker gott och väl till vanligt surfande. Så länge du inte streamar massa film eller musik så räcker det gott och väl.

Använder spotify mkt. Glömde dock nämna en av de viktigaste orsakerna. Jobbmobilen har tele2 o min privata har Telia. Det e dålig täckning när jag pendlar men med telia funkar det iaf rätt så bra i och med att de har edge, det har inte tele2

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...