andersothzen Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Har prenumeration på veckodagar och svenska helgdagar. Efter uppgradering till Lion och iOS 5 så syns inte dessa i iphone eller Ipad, men syns i Ical på min macbook. Måste jag slå av Icloud synk och synka med ITunes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Högerklicka på en prenumeration och välj Visa info för att se vilken kalender den tillhör (lokalt på Mac eller iCloud). Mina prenumerationer synkar med iCloud. Synkar kalendrarna i övrigt, så det är bara prenumerationer som inte synkar? Testa ta bort prenumerationer och sedan lägga till dem igen om det inte hjälper välja iCloud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andersothzen Posted October 18, 2011 Author Share Posted October 18, 2011 Kollade info och där stod att dom tillhörde @me.com dvs mitt MobileMe (funka ju klockrent med det förut!) har nu testat både ICloud, och "min dator" tror jag att det 3:e alt. var. När jag bytte till ICloud så försvann alltihop från datorn oxå. Då raderade jag båda prenumerationerna och skulle ladda hem nya men får bara detta meddelande: iCal kunde inte ansluta till ical.oops.se. Kontrollera att datorn är ansluten till Internet och försök igen. Infon på "Kalendrar " säger att jag har Allt MobileMe och allt ICloud, kan det ha nån betydelse. Högerklicka på en prenumeration och välj Visa info för att se vilken kalender den tillhör (lokalt på Mac eller iCloud). Mina prenumerationer synkar med iCloud. Synkar kalendrarna i övrigt, så det är bara prenumerationer som inte synkar? Testa ta bort prenumerationer och sedan lägga till dem igen om det inte hjälper välja iCloud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.