Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Airplay mirroring fungerar inte

pettermoren

Recommended Posts

Hej!

Har skaffat mig en Apple tv g2(Senaste mjukvaran).

när jag skall välja airplay mirroring på min ipad 2 (ios5) i "bakgrundskörnings dockan" och ett svep till vänster så saknar jag valet "mirroring" under "apple tv".

Har även återställt ipaden 1 gång.

Apple tvn är köpt hos Net on net, alltså en så kallad "gråimport" tror inte det skall spela någon roll?

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Tack på förhand, Petter

post-42664-055757100 1318947227_thumb.png

Kolla vilken version av programvara du har i Apple TV. Själv köpt en Apple TV idag (111018), med version 4.3. Just nu går det inte att uppdatera denna till högre version. Jag har varit i kontakt med Apple, som verifierar detta. Varför det inte finns en 4.4 att ladda ned vet jag inte.

Mirroring stöds bara av 4.4 och upp, därför ditt resultat.

Tack för snabbt svar

Då vet jag problemet!

Borde väl gå att ladda ner 4.4 manuellt nånstans?

tror inte dom släppt den mjukvara ännu , den brukar alltid komma lite senare än uppdateringar till iphone och ipad ...

hej.. har också problem med min apple tv gen 2 och ipad 2

Apple tv är köpt på net on net för ca 2 år sen och har nu versionen 4.4 (3140) och ipad 2.

Båda är uppdatera riktigt men när jag ska ha ut airplay till apple tv så funkar de inte alls. Det tar ca 5 sec innan

bilden dyker och när bilden dyker upp så försvinner den lika snabbt typ 1 sec och ibland får jag inte upp någpn bild

alls utan bocken för airplay ikonen går tillbaka till ipad :/

Vad i hela friden ska man göra.. ska in på sin router och tillåta någon acess eller?

funderar på om jag också ska prova uppdatera min Apple TV 2 till 4.4 och se om det fungerar med min ipad 2 ...

jävligt synd att jailbreak försvinner bara ...

1319297592[/url]' post='1482373']

funderar på om jag också ska prova uppdatera min Apple TV 2 till 4.4 och se om det fungerar med min ipad 2 ...

jävligt synd att jailbreak försvinner bara ...

Funkar de inte för dig nu eller? För med 4.4 funkar de inte för mig :/

det verkar ju inte fungera för honom med 4.4 heller ju ...

Ingen som har tips på vad de kan vara som gör att de inte funkar.. Nån måste ju vara insatt på forumet ang iPad, router Apple tv osv.. :/

1319480824[/url]' post='1483173']

köpte du den för 2 år sedan så är det ingen appletv2 och stöder inte airplay..

Den är köp netonnetMen allt funkar på den förutom AirPlay, dock så funkar youtube och bilder funkar genom AirPlay. :/

alltså, atv2 släpptes i september 2010 så det kan inte vara en atv2 om den är köpt för 2 år sedan!

Men om du har en liten svart låda hemma och inte en större vit låda så har du en kanske ett år gammal appletv2 ..

Dubbelkolla så du verkligen har 4.4.x och att du har 5.0 på ipad2an..

alltså, atv2 släpptes i september 2010 så det kan inte vara en atv2 om den är köpt för 2 år sedan!

Men om du har en liten svart låda hemma och inte en större vit låda så har du en kanske ett år gammal appletv2 ..

Dubbelkolla så du verkligen har 4.4.x och att du har 5.0 på ipad2an..

okej.. det är en liten svart liten låda version 4.4 (3140) sen står de lite annan info osv om går under allmänt fliken.

Ipad 2 har ios 5. Fick de möjlighet att de skulle kunna vara nåt med ip adresen? eller routen delar ut en ip adress

till var och en enhet? för på apple tv har jag 192.168.0.4 och ipaden 192.168.0.3 ifall de skulle kunna spela in någon roll.

har nu precis testat ikväll och fått igång de 1 gång.. men sen så dyker bilden upp knappt i 1 sec och så går de tillbaka till hemskärmen på apple tv.. :/

provade också , blev inte imponerad alls ... det är lite fördröjning och man kan inte ha över hela skärmen ...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...