Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Nätverk beter sig konstigt

barmaster

Recommended Posts

Hej

Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva mitt problem då jag knappt vet vad jag talar om.

Jag bor i en lägenhet i ett hus och jag åker snålskjuts på hyresvärdens trådlösa internet.

Jag kan surfa på nätet och dom flesta saker fungerar som dom ska.

Men om jag tex vill ansluta till min iMac från min macPro för att hämta en fil eller se en film så går inte det.

Vill jag använda min iPad för at se en film och strömma den från iMac så går inte det heller.

Ett till problem är när jag lyssnar på internet radio tex sr.se så funkar det en stund för att sedan dö och det står "buffrar"

Kopplar jag bort wifi och surfar på 3g via iPhone så funkar internet radio som det ska.

Jag har en AirPort Express och ansluter jag till den så funkar det att föra över filer etc men jag kan då inte surfa

pga att jag inte har internet anslutet till den. jag köpte AirPort Express för att koppa till en skrivare men det blev aldrig av.

Jag kan ju inte vara uppkopplad på 2 nätverk samtidigt (hyresvärden) och (AirPort Express)

Är det någon inställning i hyresvärdens rauter som kan spöka eller finns det någon som begriper sig på sånna här saker

som kan komma med ett förslag på lösning?

Rautern är en Linksys Wireless-N ADSL2 Moden Rauter. Jag har loggat in på den men jag förstår inte ett dugg av alla inställningar där.

Tacksam för hjälp

Frågan är om hyresvärdens router stöder att nätverket kan utökas. Då kan du ansluta din express trådlöst till den och få internet via den istället.. Det bästa (och enklast) är dock om du kan dra en kabel mellan din Express och routern och utöka nätverket den vägen, få internet och full prestanda på nätverket.

Tack för svar mattem.

Tyvärr kan jag inte dra en kabel till deras rauter.

Hur tar jag reda på om rautern stöder utökat nätverk?

OK, synd, för det hade varit det bästa.

Om du i Airportverktyg provar något av följande på din express. Kommer att fungera OM deras router stöder och har utökat nätverk aktiverat.

post-34005-012678400 1318948554_thumb.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...