Jump to content
Just nu i M3-nätverket

IOS5 + OS X 10.7.2, iCloud med mera.

xyz123

Recommended Posts

Reflektioner efter installation av OS X 10.7.2 och IOS5. (Förresten: Vilken rubrik är rätt egentligen?)

I OS X 10.7.2 så fungerar varken Safari eller Chrome mot Handelsbanken. Men Firefox fungerar plötsligt i 64-bit läge.

Man bör byta lösenord för sitt Apple-ID innan man börjar uppgradera. Mitt var för gammalt vilket ställde till med problem. Jag blev tvungen att byta lösenord för att kunna slutföra konfigureringen av iCloud.

Man måste avmarkera rutan "Dokument och Data"! OBS!

IOS5. Se till att du har gott om tid. Minst en timme. Läsa noga instruktionerna och följ dem exakt. Observera att andra "rutan" inte är fylld med ikoner. Egna, hämtade, appar börjar på tredje rutan.

Om man har flera e-post konton så blir ordningen omkastad. I mitt fall på ett olyckligt sätt! Systemet fick för sig att det skulle synkroniseras, troligen kalendern, mot Yahoo! (Jag använder mitt Yahoo-konto c:a 4 ggr / år.)

Kontrollera under inställningar att du inte fått något användarnamn ifyllt för twitter. Kontrollera också att iCloud (under inställningar) är avmarkerat.

I OS X 10.7.2 så fungerar varken Safari eller Chrome mot Handelsbanken. Men Firefox fungerar plötsligt i 64-bit läge.

Ja, Handelsbanken har problem och man behöver ha senaste Nexus Personal för Bank ID.

Man bör byta lösenord för sitt Apple-ID innan man börjar uppgradera. Mitt var för gammalt vilket ställde till med problem. Jag blev tvungen att byta lösenord för att kunna slutföra konfigureringen av iCloud.

Behövde inte jag...

IOS5. Se till att du har gott om tid. Minst en timme. Läsa noga instruktionerna och följ dem exakt. Observera att andra "rutan" inte är fylld med ikoner. Egna, hämtade, appar börjar på tredje rutan.

Jag fick samma ordning som jag hade i iTunes, det var bara en app som hamnade utanför sin mapp.

Om man har flera e-post konton så blir ordningen omkastad.

Inte för mig.

Däremot störs jag på att spellistorna sorteras på ett annat sätt i iPod-appen än i tidigare versioner, alltså spellistor som börjar med en siffra hamnar sist i listan och tidigare var det tvärtom! Vet inte riktigt hur jag ska lösa detta... Jag vill ju ha "25 mest spelade" överst och inte längst ner... :)

Ja, Handelsbanken har problem och man behöver ha senaste Nexus Personal för Bank ID.

Om det är Handelsbanken eller Safari & Chrome som behöver rätta till något vet vi inte.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...