Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kablar saknar hdmi på TV:n

hassel_73

Recommended Posts

Hej

Har ett problem. Jag har idag köpt en apple tv2, men jag har ingen hdmi ingång på min tv(Har komponent, 3,5 mm ljud ingång,DVI med 2 ljud ingångar) . Jag köpte då efter att ha frågat säljaren på Media Markt en HDMI till DVI-kabel. Jag trodde att jag hade en optisk ljudingång på tv:n, men icke. Köpte en sådan kabel för att om det inte gick att få med ljuden i HDMI till DVI så tänkte jag lösa det med en optisk ljudkabel. GICK INTE.

Vilken kabel ska jag ha. Hjälp hjälp....

Låter som en mycket bättre idé att köpa ny TV. Den du har nu måste vara ett par år va? Ska man kunna njuta av en pryl som Apple TV behöver man åtminstone en HD-ready TV.

Vilken TV har du? Märke och modellbeteckning?

Hej

Ja man har ju funderat på en ny Tv.

Den jag har är en Samsung LE27T51B

Hoppas det hjälper

/P

Tack för hjälpen. Var inne på Kjell&Co idag, men de hade ingen inne. Man kanske ska övertala "frugan" om en ny Tv.

Vet du hur man gör ifall man vill kunna se på 2 TV´s utan tvillingkort. Jag har TV via Telia´s bredband. Man vill ju inte ha en till box

/P

köper någonting som heter cardcaster , men det är ett helt annat forum :)

Tack för hjälpen. Var inne på Kjell&Co idag, men de hade ingen inne. Man kanske ska övertala "frugan" om en ny Tv.

Vet du hur man gör ifall man vill kunna se på 2 TV´s utan tvillingkort. Jag har TV via Telia´s bredband. Man vill ju inte ha en till box

/P

Du vill alltså kunna se på olika kanaler på olika TV, men inte ha flera boxar? Det går inte.

Och för telia är jag ganska säker på att du inte behöver "tvilling-kort" (rätta mig om jag har fel). Sitter inte ens ett kort i telias svarta boxar. Bara att plugga in dom och köra ju, dock är det ett lösenord man måste knappa in.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...