Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ta bort en jailbreak på 3GS

patriklundqvist

Recommended Posts

patriklundqvist

Hej, nu har jag försökt i två dagar att ta bort min jailbreak (vad jag har fattat så måste jag göra det fölr att kunna uppgradera till IOS5 ?) och jag blir tokig. Kan någon snäll vänlig själv förklara detaljerat hur man löser detta problemet? eller ännu bättre hur jag kan uppgradera till ios5 utan att ta bort jailbreaken.

Förklara gärna så detaljerat som möjligt eftersom jag inte är så jätte duktig på sånthär :P Jag har en mac dator btw :)

iPhone 4.0.1

firmware 05.13.04

Hej, nu har jag försökt i två dagar att ta bort min jailbreak (vad jag har fattat så måste jag göra det fölr att kunna uppgradera till IOS5 ?) och jag blir tokig. Kan någon snäll vänlig själv förklara detaljerat hur man löser detta problemet? eller ännu bättre hur jag kan uppgradera till ios5 utan att ta bort jailbreaken.

Förklara gärna så detaljerat som möjligt eftersom jag inte är så jätte duktig på sånthär :P Jag har en mac dator btw :)

iPhone 4.0.1

firmware 05.13.04

Anslut telefonen till datorn, öppna itunes. Klicka sedan på återställ i iPhone förnstret i iTunes.

Eller gå in på inställningar på din iPhone - > Allmät -> Återställning -> Radera innehåll & inställningar

patriklundqvist

testar och radera hela skiten :P vet du hur lång tid det brukar ta? den har hållt på i typ 10 minuter nu :/

testar och radera hela skiten :P vet du hur lång tid det brukar ta? den har hållt på i typ 10 minuter nu :/

Onödigt...Om du bara uppgraderar till ios 5 normalt så försvinner jailbreaket av sig självt.

patriklundqvist

Onödigt...Om du bara uppgraderar till ios 5 normalt så försvinner jailbreaket av sig självt.

Ja det var ju så klart det första jag testade men fick upp ett felmeddelnde då!

Nu har iaf min iphone hängt sig :S den har visar apple loggan och "laddnings tecknet" sen igår kväll, och har testat allt känns det som, Någon som vet vad ja kan göra för att få igång den?

Kolla din hosts fil så att den pekar på rätt ip hos apple annars funkar inte signeringen.

Jailbreak mjukvara kan ha ändrat den åt dig nämligen.

Jag hoppas du inte behöver låsa upp telefonen för då kan du inte ringa med den nu längre. Nytt baseband i 5.0 som inte är knäckt.

http://www.limera1n.cc/2011/08/fix-error-3194-1600-1602-1013-1015-20.html

patriklundqvist

Kolla din hosts fil så att den pekar på rätt ip hos apple annars funkar inte signeringen.

Jailbreak mjukvara kan ha ändrat den åt dig nämligen.

Jag hoppas du inte behöver låsa upp telefonen för då kan du inte ringa med den nu längre. Nytt baseband i 5.0 som inte är knäckt.

http://www.limera1n....13-1015-20.html

som jag skrev i första inlägget, förklara gärna så detaljert som möjligt, är inte så mkt "hacker" av mig ;)

Vad är hosts fil och vart hittar jag den? :P

Men titta på videoklippet så ser du vad du ska göra.

patriklundqvist

Men titta på videoklippet så ser du vad du ska göra.

tror inte du läste allt? nu har telefonen hängt sig :S finns det någotsätt att lösa detta? förutom att hålla in "stänga av knappen" och home knappen

patriklundqvist

Hostfilen ligger i

C:\windows\system32\drivers\etc\hosts

eller

/etc/hosts om du har mac :)

spelar ingen roll om jag inte vet vad det är och vad jag ska göra med den

Öppna anteckningar som administratör. Gå till adressen ovan. Välja visa alla filer välj host filen. Öppna den. Om det finns en eller två rader som innehåller Apple längst ner ta bort dom. Spara stäng klart.

Man kan INTE använda iPhone - > Allmät -> Återställning -> Radera innehåll & inställningar på en jailbreakad telefon. Då får du inte igång den igen. Då måste man återställa telefonen.

patriklundqvist

Man kan INTE använda iPhone - > Allmät -> Återställning -> Radera innehåll & inställningar på en jailbreakad telefon. Då får du inte igång den igen. Då måste man återställa telefonen.

synd att jag inte visste det innan jag testade det :( vet du eller någon annan hur man löser detta problem?

Ja du får återställa telefonen i Itunes.

patriklundqvist

Ja du får återställa telefonen i Itunes.

Problemet är att den inte connectar med itunes :( någon annan idé? :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...