Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Ingen service" med Iphone 3GS


decibel

Rekommendera Poster

Har stora problem med min Iphone 3GS just nu, har "ingen service" när det gäller mottagning från Telia.

 

Detta hände innan jag uppdaterade till iOS 5 så borde ha något med det att göra.

Men har testat att "softrestarta", återställa telefonen, uppdaterat den till iOS 5 som sagt, men utan resultat.

 

När jag pratar med Telia supporten säger de att det finns ingen annat alternativ mer än att skicka den till service.

Men tänkte slänga ut frågan här och höra om det finns någon som har någon ide på vad man kan göra?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat reset network settings?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft exakt samma problem med min 3gs. Har också telia som operatör. Telefonen avbröt även nästan varje samtal.

För mig fungerade det att avaktivera 3G-funktionen, alltså inställningar->allmänt->nätverk-> aktivera 3G, dra i pluppen så den blir grå istl för blå.

Lite långsammare surf blir det ju, men då min mobils garanti gått ut känns det ändå bättre än att lämna in den för X antal tusen.

 

Ursäkta för överpedagoiskt svar men jag kan ha stora problem med att hitta funktioner själv.

 

Hoppas det funkar!

 

/Ulrika

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har exakt samma problem men till skillnad från er har jag Telenor som operatör. Efter installation av iOS5 på min iPhone 3GS får jag "Ingen service" titt som tätt. Även på platser (min lägenhet) där jag vet att mottagningen varit bra tidigare. Lösningen från min sida är att välja "Flygplansläge" så allting kopplas ner, sen av-aktivera "Flygplansläge". Kanske inte hjälper dig utan mer ett konstaterande att de kan vara iOS5 som är problemet och inte operatören. Eller så är de mobilen som sjunger på sista versen... Mvh Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Återigen problem med vissa leverantörer vid ios byte

hadde inte telia liknande problem när ios4 kom ?

räkna med att det kommer nya operatörsinställningar alt en uppgradering till 5.01 snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara förtydliga att har "ingen service" alls just nu. Är inget som kommer och går, utan "ingen service" hela tiden...

 

Men får testa det ni givit mig som förslag.

 

Återkommer hur det går, tack för det så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara förtydliga att har "ingen service" alls just nu. Är inget som kommer och går, utan "ingen service" hela tiden...

 

Men får testa det ni givit mig som förslag.

 

Återkommer hur det går, tack för det så länge!

 

 

Tyvärr funkade inget av de alternativ ni gav, har ni fler förslag på lager?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, en 4:a med ios5 ochTelia i Helsingborg

 

//A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har även jag samma problem med min iPhone 4.

Det kom efter uppdatering till iOS5. Mottagningen kan vara full för att i nästa sekund vara borta och det står antingen "söker" eller "ingen service".

Ställer om till flygplansläge för att få täckning igen men kan ju inte förväntas hålla på så hela tiden.

Hoppas det kommer någon uppdatering till iOS5 snart så detta slutar.

 

 

caroline

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem med 3 heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massiva problem med Telia och iOS5. T o m mitt i centrala Luleå eller som där jag bor (2 km från centrala stan). Tidigare full täckning på de ställena. Nu så gott som ingen.

 

Jag har alltid upplevt 3GS ha grymt dålig mottagning, men det här är ju löjligt. Telefonen är stundvis helt obrukbar. I stugan lär jag inte ha någon som helst täckning när läget är som nu. Där har jag sällan 3G-täckning trots att stugan bara ligger 200 m från en väg där jag för det mesta har full täckning. Sambons gamla Ericsson och svågerns relativt nya Samsung har alltid full 3G-täckning där. Samsung och Android (urk!) när telefonen ska bytas ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla!

 

Bara för att klargöra: Detta problem med att simkortsläsaren slutar att fungera har ingenting med operatörerna att göra. Felet ligger hos Apple och mer exakt i uppdateringen av iOS5, i själva basebandet. Har uppmärksammat flera telefoner som fått utebliven service och inte hittat simkortet efter uppdateringen till iOS 5. Fungerar igen om man har lyckats spara SHSH-Blobs och nedgraderar, detta kräver dock att du MÅSTE ha sparat dem, annars fungerar det inte.

 

Vi får helt enkelt invänta en fix från Apples sida och hoppas på att de löser detta problem. Felet verkar som sagt ligga i baseband.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har samma problem med min 3GS (Halebop/Telia) som ovan efter uppdatering till iOS5. Ytterligare ett problem är att sim-kortet låser sig titt som tätt och det står "Sim låst". Jag kan vara utan mottagning/sim-kort låst i flera timmar.

 

Uppdateringen till 5.0.1 hjälpte inte.

 

Jag har testat sim-kortet i annan telefon och det fungerar utmärkt.

 

Vet någon om detta är uppmärksammat av Apple ännu eller om det finns någon lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej!

 

Vissa kunder som upplever problem med täckningen har löst problemet genom att avaktivera pinkodsförfrågan i telefonen.

Om det hjälper rekommenderar jag er att lägga in en lösenkod så telefonen inte är helt oskyddad.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Finns det någon ny information kring detta ärende? Jag har fortfarande problem (över en månad) och överväger att kassera nuvarande telefon och köpa ny, dock så känns det bitter om det bara visar sig vara en mjukvarubugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...