Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Inte alltid blått i iMessage till en iOS 5-telefon

Silverfox

Recommended Posts

Jag har ett halvt dussin polare som nu har tankat hem iOS 5 till sina iPhone och de flesta är blåa då jag ska skicka SMS och MMS till dem. Men det är några som inte är det. De är gröna som innan. Är det någon inställning de har missat i sina telefoner eller är det något med teckningen där de är just nu?Det måste ju inte vara WI-FI för att det ska vara gratis. Jag vet att de har iOS 5 och då skulle de vara gratis sägs det. Räcker det med att jag vet det och att det blir gratis även om det visar grönt?

De har nog slagit av imessage isf.

Jaha. Man kan göra det? Eller är det så att de har glömt/missat att aktivera det? Jag kommer inte ihåg att jag aktiverade något sådant. Bara Bildström.

Tack Radiozo för hjälpen.

Ja det kan man slå av. Tror det är på default men jag är osäker.

Du kan slå av och på det under "Inställningar -> Meddelanden"

vet inte hur det är om man uppdaterar men på 4s, så var det inte på per default.

Det funkar ändå inte. Min polares telefon är aktiverad för Meddelande under Inställningar och när hon ska skicka ett SMS till mig blir jag blå i hennes iPhone, men jag får grönt på min iPhone när jag ska skicka SMS till henne. Alltså ingen logik i det.

Carlisle_united

iMessage fungerar ¨åde med wifi och 3G... Det som kan vara är att det helt enkelt inte går att skicka meddelandet som imessage och då väljer den SMS istället.

Pröva även att starta en ny konverssation med samma person och se om det fungerar bättre då.

Jag hade detta problem när jag skickade till min frus telefon. Den gamla konversationen var på SMS och den nya blev iMessage. Men efter att ha startat om telefonerna och gett dom lite tid så hoppade det igång och fungerade så som det är tänkt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...