Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS5 i 3GS och dubbla (samma) bildbibliotek


Jannesmurfen

Rekommendera Poster

Hej. Har uppdaterat min 3GS med iOS5. Efter detta så har jag fått dubbla bildbibliotek av bilder som är tagna med extern kamera och som jag synkar in till mobilen.

Det finns bara ett bibliotek som jag synkar mot och det spelar ingen roll om jag först "bryter länken" och synkar på nytt. Det blir forfarande två identiska "mappar". Den ena med Apple's blomma och den andra utan, men bilderna är de samma. Har hjälpt kompisar som har iPHONE4 och här har inte problemet uppstått.

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte så att du slagit på funktionen "bildström" på telefonen? Då får du dels bilder lagrade tillfälligt i molnet hos Apple och dels på din egen telefon. Du kan slå av funktionen i inställningarna. Men å andra sidan är det lättare att föra över bilder mellan apparater utan att köra en sladd mellan apparaterna. Det är därför molnet finns ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Informativt som vanligt är bara att det inte finns, men vad finns? Finns det två album med samma namn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era tips men jag har precis "smodin" inte på funktionen "bildström". Jag skall också försöka att förtydliga då mitt första inlägg tydligen var lite otydligt. Jag synkar mot en bildmapp med EN uppsättning bilder. När jag avmarkerar synkningen till denna bildmapp så tar jag ju bort de två albumén som skapats på iPhone och har bara kvar biblioteket "Kamerarulle". Då jag synkar igen skapas åter två nya mappar på iPhone, den ena heter Bildbibliotek och den andra heter Kamerabilder som jag döpt filen till som jag synkar till på min dator. Jag förstår inte vad mappen Bildbibliotek kommer från.

Och som tidigare sagt så är "bildström" av. Detta fenomen verkar endast bli på 3GS. Funkar korrekt på en 4.

 

Hoppas någon kommer på någon lösning eller om det är en bug man får leva med ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har förstått det, så innehåller mappen "Bildbibliotek" alla bilder som synkats över från datorn och därefter skapas en mapp för varje folder som synkas. Så ifall du väljer att synka två olika foldrar med bilder, t ex "Folder 1" och "Folder 2", kommer du att få mappen "Bildbibliotek" samt mapparna "Folder 1" och "Folder 2".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...