Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem att ladda hem programuppdatering

Fussfuss

Recommended Posts

Jag köpte en ny MacBook Air för några veckor sedan och allting har fungerat problemfritt fram tills idag. Har just nu Mac OS X Lion 10.7.1 men försöker ladda ner programuppdateringen. När den hämtas får jag ett felmeddelande där det står att filen skadades under hämtningen och att jag ska försöka senare eller kontrollera Internetanslutningen. Jag har inget problem med Internet och vet inte riktigt var jag ska börja för att ta hand om problemet. Försöker även uppdatera min iPhone 3GS och jag får samma felmeddelande där - filen skadades under hämtningen.

Har nog startat om datorn och provat uppdatera i en halvtimme nu.

Har ni några tips och förslag på hur jag ska göra för att lösa problemet?

JAg har smma problem hemma. Jag sitter på ett ComHem abonnemang, Det verkar som om en av mina macar dock kan ta hem uppdateringar, så jag har fått installera uppdateringarna manuellt. iOS 5 fick jag ladda hem med internetdelning via mobilen. Prova detta: http://support.apple.com/downloads/DL1459/en_US/MacOSXUpdCombo10.7.2.dmg

Jag sitter också med ComHem som internetleverantör. Jag kan ladda hem combofilen men inte installera den. Jag får upp ett felmeddelande där det står: "Det gick inte att öppna följande skivavbilder.... Orsak: Ogiltlig kontrollsumma."

Så irriterande! Vad innebär det att installera uppdateringar manuellt?

Det är just det du gjorde. Alltså ladda ner filen separat istället för att använda "programuppdateraren". Jag får samma meddelande när jag laddar ner på en annan dator där hemma än min Mini som fungerar. Som sagt så tror jag att ComHem är boven i dramat. Jag kan försöka lägga över filen i zip-format till dig via Sprend.se om du kan ge mig en mailadress.

Jag har kontaktat comhem och informerat dem om problemet. Om ingen av mina tidigare lösningar har hjälpt så åk hem till en kompis med din MacBook Air och låna uppkoppling där, dock ej en ComHem uppkoppling ;) Passa även på att uppdatera din iPhone

Tjenixen, sitter själv på Comhem och skrikigt åt mig iMac, Macbook Air och iPhone 4 i några dagar nu när jag har försökt att uppdatera. Det verkar absolut vara Comhem som är skitet just nu, då jag för cirka 1 timme sen råkade jag komma in på min grannes Wifi, som inte har comhem. Och nu sitter jag här med senaste Lion uppdtaeringen och IOS 5 på min iPhone! Jävligt skitet av Comhem måste jag säga!

hur går det för er här? här funkar de inte, har comhem, laddade ner direkt från apple, fick då denna, se bild

Någon som har denna filen igen i zip? Den länken till dropboxen funkade inte, skulle vara tacksam som satan!

Jag har pratat med ComHem igen och fick nu lite mera kött på benen. Det är en mjukvara i modemet som behöver uppdateras, borde komma om någon vecka. Dessa Firmware uppdateringar pyttsas ut av ComHem på nätterna. Dom har tydligen haft en del problem med detta.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...