Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

å,ä,ö fungerar inte i iOS5 Mail


jowa

Rekommendera Poster

Har installerat iOS5 på min iPad 2 och mail visar fel tecken på å, ä, ö.

Verkar som amerikanska tecken tiiämpas. Inställningen visar dock på

Svenskt tangentbord.

 

Vad är fel?

 

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förtydligande.

 

Det är ämnesfältet som visar fel å, ä, ö (visar ett frågetecken). Själva innehållstexten är OK.

Problemet finns även i min iPhone 3GS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar du inte kan skriva med svenska tecken i ämnesfältet? Eller talar vi om inkommande mejl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är inkommande mail och gmail det gäller så stäng av push. Det är ngn bugg som funnits i evigheter. Ställ in automatisk hämtning var 15:e minut istället. Det kommer ge bättre batteritid dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har följt rådet att stänga av Push och istället valt automatik varje kvart.

Problemet som alltså gäller Ämne på inkommande mail finns dock kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka typer av tecken dyker upp? Är det quoted-printable dvs. det kommer t.ex. =30% och sådant, eller är det en UTF-kodning som inte fungerar eller kanske ngt annat? Klipp och klistra in strängen här. Det finns som Radiozo skriver en gammal kodning där ämnesraden körs i quoted-printable och även texten. Men eftersom huvudet på brevet talar om kodningen endast för "kroppen" och inte ämnesraden brukar det tidigare bli fel mycket när brev skulle transporteras genom diverse epostservrar ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skriver i ämnesfältet visas å, ä, ö korrekt. I inkommande mail i retur visas ? för å, ä, ö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp så är det hos mig också men bara när jag körde med push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar återstå att kontakta epostleverantören. Att de har en lösning för hur du ställer in några inställningar hos dem. Ev. köra en tredjepartsapp som har möjlighet med fler inställningar som kanske kan konvertera quoted-printable direkt. Kommer ihåg att jag hade samma problem vid ett tillfälle, en inte hur jag löste det. Brukar sitta mer eller mindre i fingrarna och inte i huvudet .. hur nu det går till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar återstå att kontakta epostleverantören. Att de har en lösning för hur du ställer in några inställningar hos dem. Ev. köra en tredjepartsapp som har möjlighet med fler inställningar som kanske kan konvertera quoted-printable direkt. Kommer ihåg att jag hade samma problem vid ett tillfälle, en inte hur jag löste det. Brukar sitta mer eller mindre i fingrarna och inte i huvudet .. hur nu det går till.

 

Google vet om problemet. De verkar inte vilja göra ngt åt det dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...