Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Surfa med iPad i Portugal

Silverfox

Recommended Posts

Vi sticker till Portugal snart och jag skulle vilja ha med mig paddan för att kunna surfa osv. Mitt Telia-abonemang är så klar uteslutet, men finns det SIM-kort man kan köpa där för surf i en vecka tror ni? Det finns ju det till mobiltelefoner så nog borde det finnas till iPad också.

Vi sticker till Portugal snart och jag skulle vilja ha med mig paddan för att kunna surfa osv. Mitt Telia-abonemang är så klar uteslutet, men finns det SIM-kort man kan köpa där för surf i en vecka tror ni? Det finns ju det till mobiltelefoner så nog borde det finnas till iPad också.

Det är ingen skillnad på SIM-kort till mobiler och iPad.

Så har de microsim så skall det inte vara några problem. Annars får du väl klippa till ett kort.

Men smartast är ju att köra wifii, antingen via hotellet, ett café eller promenera omkring tills du hittar ett öppet nätverk,

Okey, tänkte inte på att det är samma. Det låter ju hur bra som helst. Jag köper nog ett kontantkort med surf då eftersom jag vill vara uppkopplad även då vi kör med bilen. Annars är WI-FI bra på hotellet.

Tack för tipset Balooba

Jag var inne på Telias sida och hittade att ifrån ochmed idag så kan man använda sitt SIM-kort i hela Europa och surfa för max 49 SEK per dag och max 20 MB. Ska man vara borta 6-7 dagar är kanske 300-350 SEK överkomligt för att vara uppkopplad. Värre om man ska vara borta i en månad eller så.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...