david.tbs Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Hej forum, sökt runt men hittar inte någon med mitt problem. Jag kan helt enkelt inte synca iTunes över Wi-FI. Jag har 10.5 i iTunes och iOS 5 på telefonen. Men hos mig får jag inte upp något alternativ på summeringsfliken när jag har anslutit (med sladd) till datorn. Läst och sett video att man skall boka för en ruta där md wi-fi sync, men det rutan finns ej hos mig, någon som har någon lösning? / David Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dia2 Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Hej forum, sökt runt men hittar inte någon med mitt problem. Jag kan helt enkelt inte synca iTunes över Wi-FI. Jag har 10.5 i iTunes och iOS 5 på telefonen. Men hos mig får jag inte upp något alternativ på summeringsfliken när jag har anslutit (med sladd) till datorn. Läst och sett video att man skall boka för en ruta där md wi-fi sync, men det rutan finns ej hos mig, någon som har någon lösning? / David Testa återställ telefonen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Men hos mig får jag inte upp något alternativ på summeringsfliken när jag har anslutit (med sladd) till datorn. Varför synka med Wifi när du ha sladden inkopplad?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
david.tbs Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 Vill ju gärna i framtiden slippa använda sladden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Man måste ha strömkabel inkopplad för att synka över wifi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Hej forum, sökt runt men hittar inte någon med mitt problem. Jag kan helt enkelt inte synca iTunes över Wi-FI. Jag har 10.5 i iTunes och iOS 5 på telefonen. Men hos mig får jag inte upp något alternativ på summeringsfliken när jag har anslutit (med sladd) till datorn. Läst och sett video att man skall boka för en ruta där md wi-fi sync, men det rutan finns ej hos mig, någon som har någon lösning? / David Aha nu fattar jag. Det är en checkbox på summarytabben. Syns hos mig iaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ubb66 Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Man måste ha strömkabel inkopplad för att synka över wifi. Man måste inte ha strömkabeln kopplad för wifi synk. Man kan synka manuellt från datorn eller telefonen. Däremot så startar synkningen automatiskt när du laddar telefonen med strömkabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Ja du har helt rätt ser jag nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
david.tbs Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 så som jag har fattat det så måste man koppla in telefonen i datorn första gången, boka i den där rutan under summeringsfliken. Därefter så när telefonen är inkopplas till ladd skall den synca. Problemet för mig är att det inte finns någon ruta att bocka i när jag ansluter telefonen till iTunes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nille74 Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Jag har klickat i Check-boxen, och från telefonen kört "Synkronisera nu" men så fort jag tar ur sladden ur datorn så hittar inte telefonen iTunes och tvärtom. Någon som vet hur jag löser det? Har återställt iPhonen, men fungerar ändå inte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 1. Du måste ha strömkabel inkopplad 2. Kolla så din dator med itunes och din telefon ligger på samma wifi-nät. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olovnystrom Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Jag har klickat i Check-boxen, och från telefonen kört "Synkronisera nu" men så fort jag tar ur sladden ur datorn så hittar inte telefonen iTunes och tvärtom. Någon som vet hur jag löser det? Har återställt iPhonen, men fungerar ändå inte... Du kan inte bara drar ur sladden efter att du börjat synkronisera med sladd. Utan ha sladden ikopplad till datorn. Bocka för "Wifi Sync" och uppdatera/synkronisera färdigt innan du drar ur sladden. Starta om datorn och telefonen. Starta Itunes på datorn, koppla i Iphonen i laddaren (ej till datorn). Nu borde telefonen dyka upp i Itunes på samma sätt som den gör när du har kopplat i sladden. För mig synkar den dock inte automatiskt, men det kan du väl också välja i inforutan i itunes. Om inte itunes hittar telefonen första gången, gå in på telefonen, Inställningar -> Allmänt -> Itunes Wi-fi Synkronisering. Här ska det stå information om vilken dator som den "tillhör" samt en knapp "synkronisera nu". Prova tryck där. Men som sagt, detta är den manuella vägen. Om detta funkar så vet du att det inte är något fel på kopplingen mellan datorn och telefonen, då är det någon inställning. För mig fungerar det då bra iallafall. /Olov Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frosty Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 - Man kan inte lägga in musik manuellt i iPhonen när den bara är ansluten via wifi? - Jag får inte fram telefonen som man får när den är ansluten med kabel (alltså sammanfattning, musik osv flikarna) men det är kanske inte meningen heller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
huankuai Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olovnystrom Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 - Man kan inte lägga in musik manuellt i iPhonen när den bara är ansluten via wifi? - Jag får inte fram telefonen som man får när den är ansluten med kabel (alltså sammanfattning, musik osv flikarna) men det är kanske inte meningen heller? Gör en spellista som du alltid synkar med. Blir istort sett samma grej som att manuellt flytta musiken... Sen synkas den varje gång du synkar telefonen. Jag kör så och synkar över WI-FI, funkar fint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linnea85 Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 @davis.tbs hittade du någon lösning? Jag har nämligen exakt samma problem. Att det inte finns någon ruta att kryssa i... Skittråkigt! Det var den uppdatering jag sett fram emot mest i ios5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Carl Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Det fungerar inte för mig heller Får inte upp någon wi-fi ruta att bocka i itunes :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emmylou Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 Flera användare på den här tråden har problemet att det inte finns någon ruta/rad med ”Synkronisera med denna iOS-enhet över Wi-Fi”. på fliken samanfattnig i iTunes. Jag har samma problem, har testat att återställa telefonen men problemet kvarstår. Är det någon som har löst detta? /e Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.