vote Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 När jag försöker synka min iPhone med en annan mac står det: Denna iPhone är redan synkad med ett annat iTunes-bibliotek. Vill du radera denna iPhone och synkronisera den med det här iTunes-biblioteket? En iPhone kan bara synkas med ett bibliotek i taget. Om du raderar och synkar ersätts innehåller på denna iPhone med innehållet i det här iTunes-biblioteket. Vad exakt betyder detta? Visst, jag förstår att jag förlorar musiken som redan ligger på telefonen. Men jag tänkte mer på apparna med mera, försvinner / ändras dessa också? Varför jag tycker det är luddigt är för att det står iTunes-BIBLIOTEK, precis som om allt på telefonen nu (musik, apps, rubbet) ersätts med material från nya macen. Nu var det bara musik jag ville addera till min telefon, men ändå. Hur ligger landet egentligen? Tack på förhand! Link to comment Share on other sites More sharing options...
maltemaxi Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Allt. Alltihop* försvinner om du försöker synka med en annan dator än den du först synkade den med. Alternativt kan du ju försöka efterlikna ditt första bibliotek så att du inte märker någon skillnad (förutom din nya musik). *Inte dina inställningar, för annars är det en återställning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Varför jag tycker det är luddigt är för att det står iTunes-BIBLIOTEK, precis som om allt på telefonen nu (musik, apps, rubbet) ersätts med material från nya macen. Men det är inte luddigt, utan det är exakt så det är. Det är hela iTunes biblioteket, alltså musik, apps, rubbet. Dvs, det som finns i iTunes biblioteket. Varje iOS enhet tillhör ett iTunes bibliotek. Om du vill föra över material från ett iTunes bibliotek till ett annat så kan du inte göra det via telefonen, utan du får kopiera över till ett USB-minne från den ena datorns iTunes och lägga till din dators iTunes, och sen kan du synka. Biblioteket är ju "master" enheten, medan telefonen är "slave" enheten till biblioteket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vote Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 Men det är inte luddigt, utan det är exakt så det är. Det är hela iTunes biblioteket, alltså musik, apps, rubbet. Dvs, det som finns i iTunes biblioteket. Varje iOS enhet tillhör ett iTunes bibliotek. Om du vill föra över material från ett iTunes bibliotek till ett annat så kan du inte göra det via telefonen, utan du får kopiera över till ett USB-minne från den ena datorns iTunes och lägga till din dators iTunes, och sen kan du synka. Biblioteket är ju "master" enheten, medan telefonen är "slave" enheten till biblioteket. All right, då vet jag. Men finns det inte sätt att komma runt detta? Det kan säkert ställa till med problem nästa gång man synkar, men jag har för mig jag sett artiklar som tar upp detta ämne. Nånting med att man kan få sin iPhone att agera USB-enhet istället och på så sätt föra över musik fram och tillbaka. Eller har jag drömt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.