kaarinkaarin Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 Min Macbook var plötsligt inte som vanligt. Bland annat så gick det inte att öppna vissa program, tex Safari. Jag startade därför om den och sen dess har den stått i ett vitt/grått läge med äpplet uppe och laddningscirkel under. Den kan stå så hur länge som helst. Sökte lite om den och hittade att man kunde hålla ner shift när man startade den. Så testade det och en laddningsruta kom fram under cirkeln, men såfort den va färdig så kom jag tillbaka till samma läge. Jag hade tyvärr redan en skiva i innan jag starta om, som jag inte får ut. Har läst att man kan sätta in en installationsskiva. Men kan som sagt inte få ut skivan. Jag har en Mac OS X Version 10.6.4 och har inte installerat någon nytt operativsystem. Skulle verkligen uppskatta hjälp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Måsägget Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 för att få ut skivan, så stäng av den helt, håll inne muspekaren och sen tryck igång datorn så ska den förhoppningsvis hoppa ut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarinkaarin Posted October 16, 2011 Author Share Posted October 16, 2011 Det fungera! tack Vad är de för skiva jag ska sätta i nu? Leta fram kartongen och hittade flera olika. Vilken och när? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Måsägget Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 en grå där det det skall stå "Mac OS X Install Disk" eller vilken som helst skiva med Mac OS X på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justitia Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Flyttar tråden till rätt avdelning. /moderator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.