Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildström


300k

Rekommendera Poster

Heej.

 

Jag undrar lite.. På iPhonen så kan man nu lägga till bilder i en Bildström mapp som sedan pushas till iPhoto.

 

Men när jag kan inte ta bort dom bilderna verkar det som. Inte hittar hur man gör än iaf.

För när dom ligger i telefonen i bildströmsmappen så går det inte o radera dom. Och på datorn i iPhoto så kan jag inte ta bort dom.

 

Någon som vet hur jag måste göra för att ta bort dom?

 

Jag har förstått hur man lägger till och tar bort dom i ett album i iPhoto.

Men bilderna ligger alltid kvar i bildströms mappen verkar det som..

 

tpf / krill..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga in på icloud.com och klicka på ditt namn och avancerat så hittar du en knapp där du kan återställa/radera bilder i bildströmmen.

Jag har provat att radera men de fungerar inte, bilderna ligger kvar i plattan å iphonen så de kanske är en bugg? Prova och se om de

funkar för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag verkar förstå så tar den bara bort bilderna från mappen "Bildström" i iPhoto, som pushas hela tiden. Kan ha fel.

Har man skapat ett album med dom bilderna i iPhoto eller på någon iOS enhet, så försvinner inte dom bilderna med rensningen, Såklart =).

 

Iaf så provade jag att "Återställa Bildström" men det såg verkar inte hända något. Bilderna ligger kvar i iPhoto.

icloud sidan uppdateras inte äns, känns som den borde det, eller iaf snurra lite som att den gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm ok. Undra hur man då får bort bilderna i bildströmsmappen på plattan å iphonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag känner mig lite dum som inte kommer på det själv. Men vad ska man göra.

 

Jag läste något om att dom ligger där i 30 dagar. Så efter en månad kanske dom försvinner :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja just ja de har Jag också hört nåt om 30 dar. Får väl se hur de utvecklar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steve Jobs sa att de sparar de senaste 1000 bilderna i Bildströmmen, kolla på näst sista Keynote den från 6:e juni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av bildström i Notiser, starta det igen och dina bilder i kamerarullen är kvar men bildström är tom. Enskilda bilder går inte att radera varesig på någon enhet eller på icloud.com. kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan radera iaf men det går bara att radera på den enheten som du tagit bilderna på.

Verkar dock helt logiskt.

 

Fel av mig jag var inte i photostream utan i cameraappen : Photostream kan man inte editera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har ni hur man rensar bildströmmen! :)

  • I datorns webbläsare går du till icloud.com och loggar in.
  • Klicka på ditt namn på iClouds hemsida (sidan som visar alla symboler för programmen). Om ditt namn inte visas klickar du på molnsymbolen längst upp till vänster på sidan.
  • Klicka på Avancerat.
  • Här visas knappen Återställ Bildström. Klickar du på knappen kommer alla dina bilder i Bildström att tas bort från iCloud. När de tagits bort kan de inte återställas, men du kan ladda upp de bilder du vill återställa till Bildström från din Mac eller PC.

När du återställt Bildström kan du även ta bort eventuella bilder som har hämtats till dina enheter eller datorer. Gör detta genom att följa anvisningarna nedan:

 

  • På iOS-enheten kan du ta bort bilder från Bildström genom att stänga av Bildström och sedan, om du vill, sätta igång den igen. Du kan göra det i Inställningar > iCloud > Bildström.Om du lagt till bilder från Bildström i andra album eller i Kamerarulle på iOS-enheten kan du leta reda på dem och radera dem manuellt om du vill.
  • På Mac-datorn rensar du cachade bilder från Bildström i iPhoto eller Aperture genom att stänga av Bildström och sedan sätta igång det igen om du vill. Du kan göra det för vart och ett av programmen genom att gå till Inställningar > Bildström.Om du hade Automatisk import aktiverat i inställningarna för Bildström har dina bilder i Bildström även importerats till ditt iPhoto- eller Aperturebibliotek och kommer att finnas kvar där efter att du avaktiverat Bildström. Om du vill radera några av bilderna från biblioteket kan du göra det manuellt när du vill.
  • På Windows-datorn kan du ta bort bilder i Bildström genom att radera dem från din valda hämtningsmapp i Bildström. Som standard finns den här mappen i C:\Users\Apple\Pictures\Photo Stream\My Photo Stream

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror folk missuppfattat vad photostream är. Det är endast en synkning av dina senaste bilder. Ngn möjlighet att välja vilka bilder man vill ha i sin photostream finns inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Riktigt jobbigt! Min brors dotter tog min telefon och tog 200 bilder på golv och väggar ;)

Känner igen det där. :D Min yngsta, dottern på sex år, har sett till att bildströmmen är fullsmetad med extremt artistiska bilder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...