Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iMessage på både iPhone och iPad?

Ion

Recommended Posts

hej

jag fattar inte hur man ställer in iMessage. jag har samma apple-id i iphone och ipad och aktiverar imessage. allt jag skriver på iphonen hamnar i en flik hos mottagaren och allt från ipaden i en annan! så dom blir galna för att dom måste hoppa mellan olika flikar hela tiden. varför är det så?

har ni så?

hej

jag fattar inte hur man ställer in iMessage. jag har samma apple-id i iphone och ipad och aktiverar imessage. allt jag skriver på iphonen hamnar i en flik hos mottagaren och allt från ipaden i en annan! så dom blir galna för att dom måste hoppa mellan olika flikar hela tiden. varför är det så?

har ni så?

Jag har upplevt ungefär samma sak här, problemet tror jag ligger i att telefonen skickar meddelande med telefonnumret som avsändare medans plattan använder E-Mail adressen som avsändare, mottagande part tolkar då detta som att det är 2 olika avsändare och lägger dem därmed i olika konversationer.

Nånstans i inställningarna så kan du välja avsändare på ett iMessage, se till att bägge använder samma så löser det sig nästan.

Din motpart kommer dock kunna råka ut för dubbla diskussioner igen ifall de T.E.X väljer att skicka dig en bild och skickar den till fel ID.

Förhoppningsvis kommer det en fix för detta och andra buggar som IOS5 har snart.

ok tack för svar! hoppas på en uppgradering. men jag ska kolla vad exakt min polare associerar mej med.

nummer eller mail

Jag hittade följande lösning som funkade för mig:

First and foremost, it is important to activate iMessage on all your iOS5 devices using the same Apple ID. This will "link" all your iOS5 devices in the Apple ecosystem and keep convos you initiate in sync across your iOS5 devices.

Apple Support Community - iMessage

Man ställer in telefonnr eller e-post under Uppringnings ID i Inställningar - Meddelanden på iPhone.

En iPad är inte en telefon och därmed skickar inte telefonnr som uppringnings ID.

Så då får man välja att iPhone skickar e-post som iPad om man vill ha samma.

Jag tycker inte riktigt man kan kalla det för bugg... finns ju inget syfte med telefonnr i iPad då det inte är en telefon..

Och har man ingen iPad utan bara en iPhone är det ju bra skicka med telefonnr, alla ens kompisar kanske inte har samma e-postadress till en...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...