vitok Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 Hej! Har fått problem med mitt apple id efter uppgraderingen till ios5. när jag ska uppgradera appar i appstore kommer det upp ett konstigt appleid (den har kastat om bokstäverna i min mailadress) och således har jag inget lösenordsom passar. om jag däremot laddar hem en ny app så kommer rätt id upp. Jag har under inställningar-affär loggat ut och loggat in igen med rätt id och jag har startat om telefonen, men ingenting hjälper. Någon som har en idé om hur jag kan lösa detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olofedman Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 Jag har ett "besläktat problem". Uppdaterade till iCloud från min PB, utan problem. När jag sedan försöket uppdatera min iMac27 "fastnar" jag när jag ska uppge apple-id med inloggning. Jag går via Systeminställningar/Internet och trådlöst/iClolud. Efter att jag klickat på "logga in" får jag beskedet "Apple-ID eller lösenord kändes inte igen". Kan alltså inte ställa in min iMac till iCloud. Kommer heller inte åt e-mail från mitt MobileMe konto via Mail. När jag kontrollerar inställningar/mobileMe är "Server, inkommande e-post" nedtonad med texten "mail.exempel.se". Jag kan logga in på iCloud över Safari och den vägen komma åt posten, men det verkar inte som själva datorn (iMac27) är omställd till iCloud. Jag har provat att reparera behörighet och reparera hårddisken utan resultat. Någon som har tips på vad man kan göra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.