Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte radera ett program


sanningsdan

Rekommendera Poster

Kanske bara är korkad som inte kunnat klura ut hur jag ska göra detta. Installerade nyss Lion och tänkte då passa på att rensa upp lite bland program som jag aldrig använder. Installerade Telias Mobila Bredband en gång för väldigt längesen för att jag lånade det av en kompis. Har inte använt det sen dess och vill nu kasta det. Lägger jag det i papperskorgen och försöker tömma den står det bara att det inte går pga att programmet används. Försökte då öppna programmet för att avsluta det, då står det: "Du kan inte öppna programmet Telia Mobilt bredband eftersom det kanske är skadat eller ofullständigt".

 

Har även provat att använda mig av AppCleaner, men den säger samma sak.

 

Vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta om datorn och släng igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar, ligger inte det i en DMG-fil - alltså en skivavbild? För att slänga det måste man stänga skivavbilden och sen slänga det i papperskorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så himla teknisk så vet inte riktigt vad det är. Men det fanns typ två mappar från början, en raderades under första försöket att slänga programmet, så nu är det bara den "trasiga" filen kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, men det funkade att starta om datorn och kasta det! :) Ibland är det för lätt alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...