drew Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 Har formaterat hårddisken på min gamla MacBook Pro Late 2008 som ska ut för försäljning. Efter formateringen så partionerades den till GUID Partition Table för att jag skulle kunna installera Lion på nytt. När jag stickan med Lion är instoppad och jag sätter på datorn så får jag följande felmeddelande, "There was a problem installing Mac OS X" - Try reinstalling". Har både verifierat och lagat disken i Disk Utility och får inga fel. Vad kan detta enormt irriterande fel bero på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SteveK Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 Har formaterat hårddisken på min gamla MacBook Pro Late 2008 som ska ut för försäljning. Efter formateringen så partionerades den till GUID Partition Table för att jag skulle kunna installera Lion på nytt. När jag stickan med Lion är instoppad och jag sätter på datorn så får jag följande felmeddelande, "There was a problem installing Mac OS X" - Try reinstalling". Har både verifierat och lagat disken i Disk Utility och får inga fel. Vad kan detta enormt irriterande fel bero på? Den nya datorn du köpt, kom den med Lion installerad och du gjorde en recovery sticka från den? I så fall kan du inte använda den på en annan maskin. Den fungerar precis som de gamla grå installationsskivorna man fick med förut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drew Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 Den nya datorn du köpt, kom den med Lion installerad och du gjorde en recovery sticka från den? I så fall kan du inte använda den på en annan maskin. Den fungerar precis som de gamla grå installationsskivorna man fick med förut. Det är en sticka med en version av Lion från App Store, så den är inte device-specifik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drew Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 Löste det själv. Man var tvungen att köra en PRAM-reset innan install helt enkelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.